Recerca

Visita a l'escola Les Pinediques de Taradell
Visita a Les Pinediques de Taradell
Reunió a l'escola Les Pinediques de Taradell

El projecte Writing for Inclusion (WIN) visita l’escola Les Pinediques de Taradell

02.06.2022

En el marc del projecte Erasmus + de la Unió Europea Writing for Inclusion (WIN), el 27 de maig passat, una part del seu equip d’investigadores va visitar l'escola Les Pinediques de Taradell. Durant la trobada, la investigadora principal i professora de la UVic-UCC Mireia Canals-Botines, juntament amb la cap del Departament d'Innovació i Relacions Internacionals i professora associada de Psicologia de la Universitat Pedagògica Nacional de Poltava V. G. Korolenko, Iryna Kohut, es van familiaritzar amb l'administració de l'escola, el professorat i l’estudiantat. La reunió va servir, entre altres coses, per conèixer les etapes d'execució i els resultats del projecte.

Durant la trobada, la directora de l'escola Les Pinediques, Eva Sala, va incidir en la importància de la participació d’aquest centre escolar al projecte. Els alumnes de l'escola van compartir les seves impressions i emocions mentre treballaven amb l’aplicació d'animació del projecte, creaven històries animades i els posaven veu. La mestra d'anglès de primària, Cinta González, i la professora de primària Marta Ramírez van esmentar que el projecte va tenir un impacte positiu en els alumnes i en el professorat de l'escola, derivat de l'intercanvi de coneixements i bones pràctiques. La creació d'històries animades, el seu treball sonor i creatiu amb la creació de l'argument, els personatges i la història han esdevingut importants per als alumnes, fet que ajuda a enfortir el vincle entre les institucions d'educació superior i les altres escoles dels països europeus.

Un dels resultats del projecte ha estat la implementació del concepte Care in Education, que s’ha materialitzat principalment a través de la creació de vídeos elaborats per alumnes d'escoles espanyoles, italianes, hongareses i ucraïneses. Precisament, un assoliment important del projecte ha estat el suport a l’escola ucraïnesa durant la guerra mitjançant vídeos, dibuixos i cançons amb els quals els estudiants es van poder comunicar entre ells i van donar suport a Ucraïna durant la guerra.

En col·laboració amb els socis del projecte, i per iniciativa de la Universitat Pedagògica Nacional Poltava V. G. Korolenko, es va crear un canal de YouTube on es publicaran vídeos creats en el marc del projecte.