Docència

El tercer suplement El 9 Nou – UVic-UCC retrata l’univers de YouTube, i entrevista la futbolista i estudiant Laia Codina

El quart suplement El 9 Nou – UVic-UCC retrata l’univers de YouTube, i entrevista la futbolista i estudiant Laia Codina

09.06.2021

L'edició d'aquest divendres de El 9 Nou portarà inclòs el quart número del suplement bimensual elaborat conjuntament per la UVic i aquest mitjà de comunicació. Com ja és habitual, els articles escrits pels periodistes de El 9 Nou es mesclen amb els redactats per estudiants del grau en Periodisme de la Facultat d’Empresa i Comunicació, que s’han desenvolupat en sessions de treball amb els periodistes professionals del mitjà. Per a l’elaboració d’aquest suplement, l’alumnat ha treballat en grups en una assignatura del quart curs del grau, i ha posat en pràctica les habilitats comunicatives apreses durant la carrera.

En aquesta edició en concret, a les pàgines centrals del suplement, les estudiants Cassandra Maggio i Karolina Rios retraten un dels fenòmens que més impacte genera actualment en les persones joves: la plataforma YouTube i els grans influencers que hi són actius. Tot això ho analitzen a partir de la història d’un youtuber granollerí i des del punt de vista de la professora i investigadora de la UVic especialitzada en continguts multimèdia i gamificació, Ruth Contreras. Els també estudiants del grau Ferran Morera, Àlex Valls, Mateu Sabala i Joel Puig complementen el tema amb una peça que analitza la marxa a Andorra de youtubers coneguts.

Un altre dels temes elaborats per l'alumnat, en aquest cas per Queralt Arias i Patricia Moral, és una entrevista a la jugadora del primer equip del FC Barcelona femení i estudiant del grau en Periodisme de la UVic-UCC, Laia Codina. La futbolista s’ha proclamat campiona recentment d’Europa en aconseguir guanyar la UEFA Women’s Champions League davant el Chelsea FC.

El quart número del suplement l'obre amb un reportatge sobre els biofertilitzants d’alt valor afegit, una de les principals línies de recerca del Centre Tecnològic BETA. A continuació, la directora del Centre de Recerca i Transferència del Coneixement en l’àmbit de l’Educació, Núria Simó, fa balanç dels dos primers anys d’acció. També hi ha articles sobre els índex d'ocupabilitat dels graduats i graduades de la UVic o sobre la presència de les empreses del territori en l'aprenentatge de l'alumnat d'ADE:

Completen el suplement l'apartat dedicat a l'experiència de diferents  alumni i la contraportada, que en aquesta ocasió se centra en l’Ecocampus.