Recerca

Mònica Rubia, guanyadora del concurs de la UVic-UCC durant la final catalana del 2020

El repte de divulgar la teva tesi en quatre minuts

18.02.2021

L’Escola de Doctorat convoca la quarta edició del concurs “La teva tesi en 4 minuts” de la UVic-UCC. El certamen, adreçat a estudiants de qualsevol programa de doctorat de la Universitat, proposa el repte d’explicar a la ciutadania el desenvolupament de la seva recerca en una intervenció molt breu, amb un llenguatge comprensible, accessible i entenedor, i utilitzant només les seves habilitats de comunicació oral i un petit suport visual.

La convocatòria vol incentivar els joves investigadors a comunicar i difondre la recerca que generen a la Universitat, i a promoure l’accés de la societat al coneixement científic. També pretén inculcar als doctorands i doctorandes la importància de la divulgació de la ciència i de la difusió de la cultura científica. A l'edició de l'any passat va resultar guanyadora del concurs Mònica Rubia.

El període per inscriure’s al concurs anirà del 19 de febrer al 19 de març, i l'acte tindrà lloc el 14 de maig en format virtual. Aquell dia s'avaluaran els vídeos on els participants hauran exposat el contingut de la seva tesi en una comunicació d’un màxim de 4 minuts. En aquest acte el jurat del concurs atorgarà el premi de 1.000 € a la millor comunicació de la tesi doctoral i el certificat d’acreditació com a guanyador/a del Premi del jurat. L'accèssit a la millor comunicació de la tesi rebrà 200 € i el certificat d’acreditació com a guanyador/a del Premi accèssit al Premi del jurat. El jurat estarà format per professionals de la investigació, la comunicació i la divulgació.

A més, els participants rebran una formació en competències comunicatives a càrrec de Xavier Ginesta, periodista, professor de la Facultat d’Empresa i Comunicació i investigador del grup de recerca en Traducció Audiovisual, Comunicació i Territori (TRACTE) de la UVic-UCC. Aquesta formació forma part d’unes competències transversals importants per aconseguir l’objectiu de comunicar i divulgar la tesi de manera fàcil, impactant i entenedora.

El guanyador o guanyadora del concurs de la UVic-UCC representarà la Universitat a la final catalana de "La teva tesi en 4 minuts" que tindrà lloc pel juny. Aquesta final està coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i compta amb el suport del Consell Interuniversitari de Catalunya.

Les bases de la convocatòria ja es poden consultar a l’apartat Activitats Formatives del web de l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC, a la pestanya "Concurs La teva tesi en 4 minuts".