Anna Pérez-Quintana, directora de la Unitat d'Igualtat

El segon Pla d’Igualtat de gènere de la UVic-UCC rep notable alt

24.11.2021

Aquests mesos de setembre i octubre s'ha dut a terme l'avaluació del segon Pla d'Igualtat de gènere de la UVic-UCC. Durant els 5 anys de vigència d’aquest segon pla s'han realitzat un total de 797 activitats per tal de donar compliment a les 81 accions que s'hi preveien, i que corresponen als 24 objectius fixats. Després d'avaluar el grau d'execució de cadascuna de les activitats realitzades, la qualificació mitjana final del II Pla ha estat de 8 sobre 10.

La informació sobre la feina realitzada en el període 2017-2021 tant per la Unitat d'Igualtat com per la resta de persones de la comunitat universitària que n'eren responsables ha quedat recollida i sistematitzada emprant l'eina visual del Power BI (Business Intelligence). L'avaluació d'aquest II Pla ha estat presentada a diversos fòrums com ara la Junta de Rectorat amb deganes i degans o bé el plenari del Centre d'Estudis Interdisciplinaris de Gènere.

La directora de la Unitat d'Igualtat, Anna Pérez-Quintana, ha fet una valoració positiva del balanç de les accions dutes a terme i ha destacat “els aspectes en els quals queda feina per fer com ara la incorporació de la perspectiva de gènere a la docència dels graus i màsters, augmentar la presència de dones en els actes acadèmics de reconeixement institucional (Doctorats Honoris Causa, lliçons inaugurals, conferenciants en taules rodones i jornades, etc.), insistir en la formació com a prevenció per als casos de violències sexuals així com una major implicació per part dels agents que conformen la UVic-UCC”. Amb tot, des de la Unitat d'Igualtat es vol fer arribar l'agraïment per la participació i col·laboració duta a terme des de diversos àmbits de la nostra universitat.

Després d'aquesta avaluació, durant el mes de novembre la Unitat d’Igualtat i la Secretaria General han impulsat la redacció del III Pla d'Igualtat de gènere que abastarà el període 2022-2026. Des de diferents grups de treball organitzats per àmbits s'ha dut a terme un procés de discussió i redacció de les accions que incorporarà el III Pla, el qual es portarà a aprovació al Consell de Govern del proper mes de desembre.