Recerca

El valor de la formació ètica dels sanitaris es posa en relleu amb el llibre ‘Pedagogía de la Bioética’

El valor de la formació ètica dels sanitaris es posa en relleu amb el llibre "Pedagogía de la Bioética"

21.06.2021

Per garantir un tracte digne als pacients és imprescindible que la capacitació dels professionals sanitaris que hi treballen es complementi amb una formació que els sensibilitzi des del camp de la bioètica. Amb aquesta premissa, la directora de la Càtedra de Bioètica de la UVic-UCC i la Fundació Grífols, Núria Terribas, i la professora i investigadora de la FCSB i coordinadora de la mateixa càtedra, Ester Busquets, han editat el llibre Pedagogía de la Bioética. L’obra recull opinions de professionals de diferents camps de la salut que analitzen la situació actual, assenyalen els principals desafiaments i fan propostes innovadores per millorar la pràctica clínica i la qualitat de vida.

El llibre posa en relleu el valor de la formació ètica com a complement dels coneixements tècnics dels professionals sanitaris, un factor que es considera imprescindible per al tracte amb les persones. Les reflexions dels professionals que hi apareixen, però, transcendeixen l’entorn purament acadèmic, apel·lant directament a la ciutadania amb qüestions de la quotidianitat.

Per tal de presentar el llibre, la Càtedra de Bioètica ha organitzat un acte virtual en format webinar el dia 1 de juliol a les 6 de la tarda. Aquest esdeveniment aplegarà quatre dels autors del llibre que conversaran amb professionals, membres de centres de salut i representants de la societat sobre els reptes que afronta la bioètica. Les inscripcions s’han de formalitzar en aquest enllaç.

En l’activitat hi participaran la filòsofa i professora d'Ètica en la Facultat de Medicina de la Universidad Complutense de Madrid, Lydia Feito, el metge pediatre fundador del Centro de Bioética de la Facultat de Medicina de la Universidad del Desarrollo de Chile, Juan Pablo Beca, el metge director del Instituto de Ética Clínica Francisco Vallés de la Universidad Europea, Benjamín Herreros, la professora de Filosofia de la Universitat de Barcelona, Begoña Román, i la infermera i professora jubilada de l'Escola d'Infermeria de la Universitat de Barcelona Montse Busquets.