Docència

Turull
Botran
Milián

Els alumnes de Periodisme simulen rodes de premsa amb polítics a l’aula

Durant el segon semestre, en el marc de les activitats docents amb professionals a l’aula, els alumnes de la FEC de l’assignatura de Periodisme Polític han rebut diferents polítics per aprendre i conèixer de primera mà com funcionen les rodes de premsa, fent-los preguntes sobre l'actualitat política. Tot i ser una simulació, l’ambient ha estat molt professional, tant per part dels alumnes com dels polítics.

Els polítics que han visitat l’aula són Albert Botran (CUP), David Cid (Comuns), Juan Milián (PPC), Jordi Turull (Junts), José Zaragoza (PSC), Marilén Barceló (Valents) i Raül Romeva (ERC). La professora de l’assignatura, Mireia Garolera, explica que “la voluntat ha estat portar un polític de cada partit, o de la majoria dels que hi ha en aquests moments al Parlament. La gràcia és demostrar que 'el nom no fa la cosa' perquè un polític pot ser més o menys bo, més o menys font, o més o menys agradable independentment del color polític”.

Els estudiants s’han mostrat molt satisfets amb l'experiència, ja que s’han acostat al màxim a la realitat laboral del periodisme polític. En aquest sentit, la professora de l’assignatura ha conclòs que “el periodisme és un ofici i que un n'aprèn practicant. Per això oriento la classe d'aquesta manera, portant tots els polítics que puc perquè els alumnes vegin què es cou a la vida laboral”.