Agustí Penadès
Foto grup donació obra Agustí Penadès
Foto grup donació obra Josep Vernis
Manolo Gómez i rector UVic-UCC

Els artistes Agustí Penadès, Josep Vernis, Manolo Gómez i David Serra fan donació d’una de les seves obres al fons d’art de la UVic-UCC

22.04.2021

Els artistes Agustí Penadès, Josep Vernis, Manolo Gómez i David Serra fan durant aquests dies donació d’una de les seves obres al fons d’art de la UVic-UCC. El rector Josep Eladi Baños ha manifestat en més d’una ocasió “el desig de la UVic-UCC de dotar-se d’un fons d’art que sigui una mostra d’expressió artística del nostre territori” i que “aquest és l’exemple del compromís que la Universitat té amb la cultura”.

Un denominador comú d’aquests artistes és que tots han estat vinculats a la UVic, sigui perquè han estat membres de la comunitat universitària, com és el cas de Josep Vernis, sigui perquè la seva obra ha estat exposada en alguna de les mostres organitzades per la UVic-UCC dins el programa Fem UVic-UCC Territori.

L’artista manresà Agustí Penadès va fer divendres passat donació de la seva obra “Acció, procés, configuració” (2018); Josep Vernis va signar dilluns passat la donació de l’obra Minotaure (1987), que ja tenia cedida a la institució de fa molts anys, i Manolo Gómez va donar ahir l’obra “s/t 2014”. El divendres 30 d'abril serà el torn de David Serra, que farà donació de l’obra “Vida i passió” (2019). Totes quatre obres són de gran format i estaran exposades permanentment a Casa Convalescència.

El fons, que està obert a rebre donacions d’artistes de dins i fora de l’entorn de la UVic-UCC, ja comptava amb obres d’Àngels Freixanet, Jordi Cano, Aina Roca, Manuel Cusachs, Manuel Gausa, i un bust de Jaume Balmes de Julià Fàbregas, cedit per la família Triadú, entre altres.

Quatre artistes consagrats

Agustí Penadès va néixer a Monel (País Valencià) es va instal·lar a Manresa des de 1958. La seva obra plàstica té un caràcter experimental que destaca per l´ús de materials i pigments amb els quals recrea volums i estructures de fort dinamisme i tensió.

Josep Vernis ha estat vinculat a la UVic des dels seus inicis i actualment l’espai d’exposicions de la Universitat porta el seu nom. Considerat un artista versàtil, ha treballat, a més de la pintura, l'escultura, el mural, el cartell, el gravat, la litografia, la il·lustració i l’escenografia teatral. La seva producció artística es fonamenta en la tensió dialèctica entre els elements formals del seu llenguatge, línia i color, figuració i abstracció, suport, textura i matèria.

Manolo Gómez és un artista plàstic osonenc que es  es va iniciar en l’art amb pintures obscures i críptiques. A poc a poc, després d’una etapa purament pictòrica marcada pel gust pel risc i la rebel·lia, s’ha anat aproximant a territoris desconeguts. Actualment, el gust pel paper i les múltiples funcionalitats resultants l'han portat a explorar-ne els límits amb l’art de doblegar, plegar, enganxar, retallar, rebregar i sobreposar.

David Serra va néixer a Girona l’any 1947 i viu a Sant Bartomeu del Grau des de l’any 2003. La seva pintura és una combinació de volum, color i pinzellada caòtica que defineix una coherència matemàtica. És el resultat d’anys de viatges i llargues estances a l'estranger, sobretot al continent americà.