Fotografia a la colla dels Emboirats de la UVic el dia de la diada

Els Emboirats de la UVic organitzen la primera diada castellera des de l’inici de la pandèmia

25.11.2021

Els Emboirats de la UVic van organitzar, el passat dijous 18 de novembre, la primera diada castellera universitària des de l’inici de la pandèmia. Es va celebrar a l’edifici de la Torre dels Frares ­­­­­­de 17 a 19.00h i va suposar l’inici de la temporada de diades d’hivern de colles castelleres universitàries.

De les 13 colles vinculades a universitats catalanes, a la diada de dijous n’hi van participar 4: els Xoriguers de la UdG, els Penjats de la UManresa, els trempats de la UPF, i els Emboirats de la UVic, la colla amfitriona.

La diada va començar amb un pilar de 4 conjunt de totes les colles. Tot seguit, es van fer 3 rondes: la primera amb el 3 de 6, la segona amb  el 4 de 5 i la tercera amb el 3 de 5 amb agulla. Per últim, es va organitzar una ronda conjunta de pilars i els Emboirats van aconseguir carregar un pilar de 4 erigit exclusivament per dones.

La presidenta dels Emboirats, Ona González, destaca que va ser una diada molt emotiva, ja que van poder retrobar-se amb altres colles fent allò que més els agrada. D’altra banda, també expressa que aquesta primera trobada des de l’inici de la pandèmia és una fita històrica pel món casteller universitari.