Recerca

Els exestudiants de la FEC Adrià Soldevila i Sergi Escudero guanyen també el 8è premi Josep M. Planes per la investigació del BarçaGate

Els exestudiants de Periodisme Adrià Soldevila i Sergi Escudero guanyen el premi Josep M. Planes per la investigació del BarçaGate

27.01.2021

Un mes després d’haver aconseguit el premi Ramon Barnils, els periodistes de la Cadena SER i exestudiants de la Facultat d'Empresa i Comunicació de la UVic Adrià Soldevila i Sergi Escudero, juntament amb Sique Rodríguez, han guanyat la 8ena edició del premi Josep M. Planes pel seu treball sobre el BarçaGate. Aquesta investigació periodística, destapada al programa "Què t’hi jugues" el febrer de 2020, va concloure que el FC Barcelona feia un ús fraudulent de les xarxes socials a través de la contractació de perfils falsos per crear estats d’opinió per defensar la directiva i difamar l'oposició, incloses persones del mateix club.

El jurat del premi ha destacat el rigor d’unes informacions que van donar la volta al món i que obren un nou paradigma perquè van ser transmeses des d’un podcast, fet que posa de manifest la notorietat d’aquest format. També s’ha fet constar que Planes era un gran defensor de l’esport, i per tant el premi s’acull a aquesta reivindicació.

Les persones membres del jurat lluirador del premi són l’escriptor i periodista Vicenç Villatoro; la periodista i corresponsal del setmanari El siglo a Catalunya Teresa Carreras; el periodista i professor de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC Xavier Ginesta; els periodistes Josep Gifreu i Jordi Finestres; la guanyadora de l’edició anterior, Tura Soler, i la regidora de Cultura de l'Ajuntament de Manresa, Anna Crespo. El president de la Demarcació de la Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Enric Badia, n’ha estat el secretari.

El lliurament del premi Josep Maria Planes, que per primera vegada té una dotació econòmica de 1.000 euros, serà el proper 28 de febrer, a les 12 del migdia, en un acte a l’Espai de la Plana de l’Om a Manresa. El premi Josep M Planes el convoquen l’Ajuntament de Manresa i la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya per reivindicar el periodisme d’investigació i la figura del periodista manresà Josep Maria Planes (1907-1936).

Fotografia: Cadena SER Catalunya