Recerca

Trobada CIET
Trobada Ciet
Trobada CIET

Els Laboratoris d’Educació Infantil reben la visita dels membres de CIET i de la revista Infància 0-6

28.09.2021

Representants de la xarxa CIET (Children in Europe Today) van visitar divendres passat els Laboratoris de Formació i Recerca en Educació Infantil de la UVic-UCC, situats a la Masia de la Torre dels Frares, per debatre sobre pedagogia de la primera infància a Europa. CIET és la nova revista europea vinculada a l’Associació de Mestres Rosa Sensat.

La delegació visitant estava formada pels representants europeus de CIET, Claus Jensen de Dinamarca, Louis Ribeiro de Portugal i Richard Sancho de França, tots ells referents de l’àmbit educatiu amb una llarga trajectòria professional reconeguda, a més de tenir una relació molt estreta amb Catalunya.

Per part de la UVic, la delegació fou rebuda per les professores Francesca Davoli, Berta Vila Saborit i Marta Camps, coordinadora dels estudis de grau en MEI, coordinadora del Màster Montessori i responsable dels espais d’infantil respectivament, a més del degà de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, Eduard Ramírez, que els va donar la benvinguda institucional.  També es van incorporar al grup  la nova direcció de la revista Infància, els mestres David Altimir i Eva Sargatal, que des d’aquest curs 21-22 en porten la codirecció i també  per la Dra. Maite Pujol, professora jubilada de la Facultat i membre del consell de redacció de la revista.

Un cop feta la visita a les instal·lacions dedicades a la primera etapa d’infantil, va tenir lloc un debat sobre la formació inicial dels i dels/les futurs/es mestres i l’oportunitat d’oferir espais de formació pels i les mestres en actiu. Es va tractar d’una manera especial el rol de la Universitat en el debat pedagògic de l’etapa infantil i en les publicacions divulgatives per als professionals de les escoles. Tots els participants a la trobada van coincidir en el fet que l’etapa educativa de 0 a 6 anys és marginal encara avui i no sempre està suficientment reconeguda en les polítiques educatives en l'àmbit nacional i internacional ni en les pràctiques locals. Per aquest motiu la responsabilitat de treballar intensament es fa encara més gran.

Per remarcar la importància i fer visible, a nivell europeu, el concepte i les bones pràctiques en ECEC (Early Childhood Education and Care), de les quals la nostra universitat és pionera i en té bons exemples en els espais de la Masia de la Torre dels Frares, es va prendre el compromís de col·laboració amb les entitats europees de CIET, per tal de fomentar el diàleg i la millora de la qualitat de l’educació infantil a través d’accions concretes, recerques i intercanvis en el futur pròxim.

El grup visitant va reconèixer les aules Teresa Buscart i Montessori com a “veritables laboratoris de pedagogia aplicada” i es va mostrar interessat a estrènyer futures col·laboracions, tant per una estada formativa de mestres d’Estrasburg, com per rebre publicacions a la seva revista.