Docència

Més estudiants que mai a ls tallers de preparació per a les PAP de Mestre

Els tallers de preparació de les PAP de Mestre tenen un 43% més d’inscripcions que el curs passat

13.04.2021

Un total de 146 persones (un 43% més que l’any passat) es van inscriure als tallers de preparació per a la Prova d’Aptitud Personal (PAP), necessària per poder accedir a un grau de Mestre a Catalunya. El curs va constar de quatre sessions que es van desenvolupar en format online durant els dies 19 i 20 i 26 i 27 de març, ja que la prova va tenir lloc aquest dissabte passat.

Una de les novetats d’enguany és que els tallers es van fer a través d’una aula Ubiqua, la qual cosa va permetre el correcte desenvolupament de les sessions. Durant la formació, pensada perquè els aspirants a mestre es puguin familiaritzar amb el model de les PAP, es fan activitats pràctiques per superar satisfactòriament la competència comunicativa i raonament crític, i la competència logicomatemàtica, que són els dos àmbits de què consta la prova. El 68,4% dels inscrits al curs provenien de 2n de batxillerat, mentre que un 22,1% ho feien de Cicles Formatius de Grau Superior.

Preguntats sobre les seves preferències de cara al futur, un 42,3% dels estudiants inscrits tenen pensat estudiar Mestre en Educació Primària, un 26% triarà Mestre en Educació Infantil, un 24% optarà pel doble grau en Educació Infantil i Primària, i un 16,3% pel doble grau en CAFE i Educació Infantil amb menció Educació Física, seguit dels que optaran per CAFE (2,9%), o per altres opcions (7,7%).

En l’enquesta de satisfacció que es va fer un cop acabat el curs, un 97% dels enquestats van afirmar que els havia estat profitós per poder preparar la prova. Un 36% d’aquests estudiants té previst cursar els seus estudis a la UVic, i se’ls retornarà el preu dels tallers un cop formalitzin la matrícula.

Nous tallers per a la prova extraordinària de juliol que es farà a la UVic

Està previst que el 16 de juliol hi hagi una convocatòria extraordinària de les PAP, que per primer cop es pordrà realitzar a la UVic. Per aquest motiu, ja s s’han previst nous tallers formatius per als dies 17 i 18 de  juny i 1 i 2 de juliol.