Docència

Jordi de Planell
Josep Eladi Baños
Cristina Vaqué

“Encert, passió i, sobretot, dignitat”, el missatge del Dr. Oriol Mitjà als titulats dels programes de doctorat, màster i postgrau del curs 2019-2020

09.11.2020

Dijous passat va tenir lloc la cerimònia de lliurament de diplomes als estudiants de màster, doctorat i postgrau de la UVic-UCC que durant el curs 2019-2020 van acabar els estudis. L’acte va comptar amb tots els ingredients necessaris tret de la presència física dels titulats, que van haver de seguir la cerimònia des de casa. El periodista i exestudiant de la UVic, Jordi de Planell va ser el responsable de conduir la cerimònia que va comptar amb entrevistes, testimonis de l’estudiantat i una actuació musical a càrrec de la cantant Ju. Un dels plats forts de la jornada va ser el missatge que el padrí de la promoció, l’investigador de l’Hospital Germans Trias i Pujol, Oriol Mitjà, va adreçar als nous graduats.

Oriol Mitjà va desitjar “encert, passió i, sobretot, dignitat” per construir una societat millor. Fent referència a aquests temps de pandèmia, va dir que “avui es el moment crític en què us heu de plantejar les preguntes adequades per saber en quina societat voleu viure”, afegint que “cal formular noves solucions que passin, necessàriament, per reconsiderar el vostre posicionament professional i personal”. Mitjà els va animar a “no tenir por de seguir el vostre camí, a mantenir-vos oberts a les oportunitats i a renunciar a la cobdícia, que és la causa de la pobresa del segle XXI”.

L’acte va començar amb un parlament de la vicerectora d’Ordenació Acadèmica, Cristina Vaqué, que va explicar l’objectiu dels programes de tercer cicle de la UVic-UCC. “Si els programes de Formació Contínua han servit per aprofundir en els vostres coneixements i desvetllar-vos inquietuds per a la creativitat i la investigació, només ens resta confiar que la vostra acció tindrà un impacte positiu en les institucions on treballeu i en la societat on conviureu”.

Per la seva banda, el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, va cloure l’acte agraint als nous titulats “la confiança dipositada a la UVic-UCC a l’hora d’escollir on formar-vos”, i va desitjar que “la vostra aportació sigui positiva per al major nombre de persones, tal com ha fet el vostre padrí de promoció”.

L’acte, que també va comptar amb la presència del president d’UAlumni, David Griera, va estar dividit en tres blocs: el primer als programes formatius de l’àmbit de la Salut, les Ciències i Tecnologia; el segon, a l’àmbit de l’Empresa i la Comunicació, i el tercer, als àmbits d’Educació, Societat, Llengües i Traducció. Fou seguit en directe per 219 persones, 89 dels quals eren titulats.