Enriqueta Felip

Enriqueta Felip, nova presidenta de la Societat Espanyola d'Oncologia Mèdica (SEOM)

21.10.2021

Enriqueta Felip, cap de secció del Servei d'Oncologia Mèdica de l'Hospital Universitari Vall d'Hebrón de Barcelona i professora de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, és la nova presidenta de la Societat Espanyola d'Oncologia Mèdica (SEOM), després d'ocupar el càrrec de vicepresidenta des del 24 d'octubre del 2019. Així es va aprovar a l'assemblea general de socis celebrada durant el Congrés SEOM2021.

Felip ha indicat que les seves línies de treball impliquen enfortir els programes educatius i apostar per intensificar el paper clau de l'oncòleg, tenint sempre el pacient com a eix de treball. "El pacient és la raó de tot el que fem i no només ha d'estar informat i decidir; ha de ser part de tots els òrgans de decisions", ha destacat. "Treballarem per enaltir la filosofia mare de la SEOM i els seus valors: ser el referent d'opinió sobre oncologia a l'Estat espanyol i ser garant de la defensa i la promoció de la qualitat, l'equitat i l'accés a l'atenció del pacient oncològic. Les nostres línies mestres continuaran per donar resposta a les necessitats dels pacients, dels oncòlegs metges i dels socis i sòcies de SEOM", indica la presidenta de la SEOM.

En l'àmbit de la formació es promouran programes educatius en àrees d'impacte com la medicina traslacional i la intel·ligència artificial i es treballarà per desenvolupar un pla de formació en Medicina de Precisió, sense oblidar la formació en estratègies de comunicació i suport psicològic. Per potenciar el contacte directe amb els socis i sòcies, es crearà un canal de comunicació per identificar i respondre les necessitats i defensar els interessos comuns. A més a més es fomentarà el desenvolupament de carreres acadèmiques individuals professionals de diferents edats i perfils i es donarà suport als membres de totes les zones geogràfiques. Pel que fa a la investigació, es continuarà apostant pel programa de Premis i Beques SEOM. Així mateix es consolidarà aquesta societat com a punt de trobada dels grups cooperatius i s'impulsaran projectes d'anàlisi compartida d'informació.

Felip ha afirmat que amb la nota junta directiva "treballarem per aconseguir equitat en l'accés a estratègies de consell genètic, prevenció, cribratge, procediments diagnòstics i mol·leculars, accés a fàrmacs oncològics, biomarcadors i cures pal·liatives". Segons ella, es fomentarà el diagnòstic i tractament multidisciplinar, continuant establint aliances amb altres societats científiques i reforçant el paper de l'oncòleg. També es reforçarà la presència internacional de SEOM, tant a Europa, intensificant sinergies amb ESMO, com a Portugal i a Amèrica Llatina, ha remarcat la nova presidenta.

A més a més d'Enriqueta Felip al càrrec de presidenta, la nova junta està formada César A. Rodríguez (vicepresident), Javier de Castro Carpeño (secretario), Juan Rafael de la Haba Rodríguez (tresorer). Els vocals seran: José Ángel Arranz, Ana Fernández, Javier Gallego, Rosario García, Antonio González, Sara López-Tarruella, María José Méndez i César Serrano.

Enriqueta Felip va realitzar la seva formació com a oncòloga mèdica al mateix Hospital de la Vall d'Hebron (HUVH), on actualment també és investigadora principal del Grup de tumors toràcics de l'Institut d'Oncologia d'aquest centre (VHIO). Ha dedicat la seva vida professional al tracatamnet dels pacients amb tumors toràcics. Ha sigut membre de la junta directiva de la SEOM (2003-2007) i de la junta directiva del Grupo Español de Cáncer de Pulmón (GECP) (1999-2010). Actualment és membre del Comitè científic del GECP.