Garrins Metàl·lics

Es constitueix el nou equip dels Garrins Metàl·lics per la temporada 2020-2021

22.10.2020

L’equip de robòtica Garrins Metàl·lics de la UVic-UCC s’ha constituït de nou per afrontar la temporada 2020-21. En aquesta edició l’equip estarà format per cinc estudiants del grau en Enginyeria Mecatrònica de la Facultat de Ciències i Tecnologia (FTC). De la temporada anterior, continuen a l’equip Edgar Gallipoli, Sergi de las Muelas i Ibrahim Amar i s'hi incorporen Denise Bermeo i Nin Codinachs. A més, l’equip disposarà d’un nou entrenador: Marc Genevat, enginyer mecatrònic, màster en robòtica i membre fundador dels Garrins Metàl·lics.

L’equip ja s’està preparant per a una nova edició d’Eurobot, la competició en què participarà aquest curs, la primavera de 2021. El torneig consisteix a construir un robot per resoldre, de forma totalment autònoma, un repte situat sobre una taula de 2x3m. El repte del concurs de l'any 2021 s’anomena Sail the World! i està basat en la navegació a vela pels oceans.

Els Garrins Metàl·lics van néxier l’any 2012 per dissenyar i construir robots aptes per participar en competicions de robòtica a nivell internacional. Les primeres quatre temporades l’equip va competir a Tarragona, Grenoble, Eindhoven i Saint Louis (EEUU), tot obtenint diversos premis dins del marc del torneig First Tech Challenge (FTC). Els darrers tres anys ha participat al torneig d’àmbit europeu Eurobot on, en l’edició de 2019, l’equip va quedar campió a Eurobot Spain celebrat a Alcalá de Henares i va participar a la final europea d’Eurobot a La Roche-Sur-Yon (País del Loira, França). Malauradament, el torneig de l’edició 2020 no es va poder celebrar a causa de la irrupció de la pandèmia de la covid-19.