Recerca

Defensa de la tesi d'Esmeralda Molina

Esmeralda Molina Robles, nova doctora de la UVic-UCC

06.05.2021

Esmeralda Molina Robles és la nova doctorada de la UVic-UCC. En el marc del programa de doctorat en “Cures Integrals i Serveis de Salut”, el 9 d’abril es va fer l’acte de defensa de la tesi doctoral de Molina, que porta per títol “El risc de caiguda del pacient ambulatori amb malaltia crònica: Inventari de detecció de factors de risc de caiguda, dirigida per la Dra. Emília Chirveches Pérez i el Dr. Antoni Vallès Segalés. El tribunal, format pel Dr. Jaume Canela Soler, de la Universitat de Barcelona; la Dra. Meltem Yildirim, de la UVic-UCC, i el Dr. Joan Blanco Blanco, de la Universitat de Lleida, va atorgar a la tesi la qualificació d’Excel·lent Cum Laude.

La doctora va destacar que "aquesta tesi aporta l’impacte d’una intervenció educativa i d’exercici físic en pacients amb malaltia renal crònica en tractament en hemodiàlisi, una revisió sistemàtica dels instruments de mesura del risc de caiguda, i l’elaboració d’un inventari de detecció de factors de risc de caiguda del qual sorgeix una proposta d’activitats de salut preventives de caiguda que podria reduir les caigudes en persones amb problemes de salut crònics".

L’aportació de la tesi als Objectius de Desenvolupament Sostenible és: Objectiu 3 - Garantir una vida sana i promoure el benestar per a tothom en totes les edats.