Recerca

Tractament de Dades i Senyals

Estades d'estudiants internacionals al grup de Tractament de Dades i Senyals

02.03.2021

El grup de Tractament de Dades i Senyals (TDS) acollirà dos estudiants estrangers en estades de recerca aquest mes de març. Per una banda l'estudiant de doctorat Aurora Saibene, del Multimedia Signal Processing Laboratory (MMSP) de la Università degli Studi di Milano-Bicocca, farà una estada virtual treballant sota la supervisió de l'investigador Jordi Solé per estudiar com millorar l'aplicació de la descomposició MEMD per eliminar soroll en registres d'EEG, i desenvolupar un algorisme que pugui treballar en temps real. Aurora Saibene és una estudiant de doctorat la tesi de la qual dirigeix Francesca Gasparini, directora del MMSP del Departament de Ciències Informàtiques, Sistemes i Comunicacions de la universitat milanesa.

Per altra banda, Mahmoud Elbattah, estudiant postdoctoral a la Universitat de Picardie Jules Verne de França, farà també una estada de recerca al TDS gràcies a l'obtenció d'una beca del programa HPC-Europa3 per a visites d'investigació que necessitin utlitzar recursos del Barcelona Supercomputing Center. Durant la seva estada, Elbattah treballarà en el projecte Exploring Transfer Learning Methods to Diagnose covid-19 in Chest CT-Scans que explorarà l'aplicació de mètodes de transfer learning en el context de covid-19. En particular, treballarà per millorar el rendimient dels models de Deep Learning preentrenats per detectar la infecció de covid-19 en escàners de TC de tòrax. Per això es faran servir un conjunt d'imatges de TC disponibles públicament, que contenen 48.000 imatges de TC de 282 casos negatius i 15.000 imatges de 95 casos positius diagnosticats de covid-19. L'estada es portarà a terme sota la supervisió de Jordi Solé i Pere Martí.