Recerca

Seminari Ester Busquets

Ester Busquets participa en un seminari de la Universidad Nacional Autónoma de México

12.01.2022

La professora de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB) i coordinadora de la Càtedra de Bioètica Fundació Grifols - UVic-UCC, Ester Busquets-Alibés, va participar com a convidada en el Seminario Permanente de Cuidados Paliativos y Humanidades Médicas de la Facultat de Medicina de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), el 15 de desembre passat. La ponència de Busquets es va centrar en l’aplicació de l’ètica de la cura en l’àmbit de les cures pal·liatives, a partir de la investigació realitzada en la seva tesi doctoral i en el seu llibre Ética del cuidado en ciencias de la salud.

La sessió mensual de desembre, sota el títol “Salud mental y ética del cuidado”, coincidia amb la clausura anual del seminari, després de les onze sessions realitzades durant l’any 2021. En els diferents actes s’havien tractat temes com el dolor infantil, el dolor i el càncer, la diversitat cultural, les voluntats anticipades, les demències al final de la vida, i l’envelliment i la qualitat de vida, entre altres. A més de Busquets, hi va intervenir María Elena Medina-Mora, de la Facultat de Psicologia de la UNAM, amb una ponència que va versar sobre la importància de la salut mental en l’atenció pal·liativa.