"Estimat Ramon", llibre d'homenatge a Ramon Cotrina, primer director d'Eumo Editorial

10.06.2021

Acaba d'aparèixer el llibre Estimat Ramon. Homenatge a Ramon Cotrina (1932-2020), editat per Viena Edicions amb la col·laboració de la UVic-UCC i els ajuntaments de Vic i de Sant Joan de les Abadesses, d'on era fill.

Ramon Cotrina, poeta i prosista, traductor, professor de català i ciències socials, conferenciant i activista cultural i membre del grup Estudiants de Vic 1951, va col·laborar amb Ricard Torrents en la direcció del Col·legi de Sant Miquel i en la creació de l'Escola Universitària de Mestres d'Osona el 1997, i d'Eumo Editorial el 1979, que va dirigir fins que es va traslladar a Barcelona el 1983.

El llibre consta de poemes, cançons i traduccions i textos diversos de Ramon Cotrina, a més de textos dels seus amics Miquel Martí i Pol, Ricard Torrents, Esther Pujadas, Gabriel Salvans, Miquel Macià, Florenci Crivillé i Nan Orriols.