Docència

Estudiants de la UVic presenten els seus projectes a la VII edició del Pitching Audiovisual

Estudiants de la UVic presenten els seus projectes en la VII edició del Pitching Audiovisual

16.12.2021

Els dies 2 i 3 de desembre es va celebrar la setena edició del Pitching Audiovisual com a punt de trobada clau per al sector audiovisual i dels esdeveniments. El Pitching Audiovisual és l’activitat central de la Setmana del Talent, que organitza anualment el Clúster Audiovisual de Catalunya. La Setmana del Talent Audiovisual té l’objectiu de connectar el talent emergent de les universitats i la indústria per innovar i trobar nous formats. Una seixantena d’estudiants de dinou universitats van presentar en format pitch de set minuts els seus projectes audiovisuals davant empreses que lideren la indústria audiovisual a Catalunya, com Minoria Absoluta, Veranda, Brutal Media, Lavinia o Filmin, entre d’altres. Alumnes dels graus en Periodisme i en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya van participar-hi amb els seus projectes.

Rita Sardà, exalumna del grau en Periodisme de la UVic-UCC, va presentar el dijous 2 el projecte Per​sianes en la categoria de no-ficció. Persianes narra la vida de dues persones a través dels seus objectes personals, que prenen vida mentre poden ser recordats. El projecte parteix de la inquietud constant per comprendre, aprendre i desaprendre de les persones, amb la idea utòpica de poder construir un món més sa, més humà i menys dependent dels diners, la immediatesa i la competitivitat.

El divendres els estudiants Chris Blanco, Néstor Huedo i Iosif Baisan, del grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs, van presentar el projecte Holotable, dins la categoria de noves finestres. El projecte modifica de manera substancial Reactable i la converteix en una eina hologràfica en temps real amb una interacció virtual, sense botons ni teclats. Es tracta d'un projecte desenvolupat en el marc de l’assignatura Projectes Integrats II.

La Setmana del Talent, un punt de trobada i innovació

Els trenta-cinc projectes que es van presentar s'organitzaven en cinc categories: ficció, no-ficció, formats de televisió, noves finestres i videojocs. El 74% d’aquests projectes són propostes audiovisuals en llengua catalana. Davant l’actual situació que viu la llengua en la indústria audiovisual, aquesta dada posa de relleu l’aposta de les noves generacions per la creació i el consum de continguts audiovisuals en català. Tots els projectes que es van presentar són ideats per joves i representen una mostra clara de formats i propostes del que volen consumir les noves generacions: animació, videojocs, multimèdia, sèries, apps, llargmetratges de ficció, documentals i concursos, entre d’altres.

En les sis edicions prèvies del Pitching Audiovisual Universitat-Indústria s’han presentat gairebé cent cinquanta projectes audiovisuals, dels quals un 40% han estat produïts o es troben en fase de producció. Destaquen, entre molts d’altres, el recentment emès a TV3 Islero: La bomba atómica, Made in Spain, l’èxit televisiu de la sèrie Les de l’hoquei o la sèrie d’animació Días de mierda, tots presentats en edicions anteriors del Pitching Audiovisual Universitat-Indústria. Des del dimarts 30 de novembre fins al divendres 3 de desembre la Setmana del Talent va acollir, a banda del Pitching Audiovisual, conferències, activitats de treball en xarxa i sessions amb experts.