Docència

Estudiants del Campus Professional participen en competicions de programació i disseny

13.05.2021

El 28 d’abril, l’equip Thunder Code, format per estudiants del segon curs del CFGS de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma (DAM) del Campus Professional de la UVic-UCC, va participar al ProgramaME, un concurs estatal de programació on participen estudiants de cicles formatius en equips de tres persones. El concurs va consistir a intentar resoldre un total d’onze reptes de programació de solucions en C, C++ o Java en una durada de tres hores. L’equip del Campus Professional UVic-UCC va resoldre cinc problemes i va quedar a la meitat de la classificació.

L’edició d’enguany del ProgramaME ha estat en modalitat online. Per validar les solucions dels participants calia tenir la validació d’una aplicació informàtica que avaluava el resultat de la programació. A més, l’organització del concurs va habilitar un canal de YouTube on es projectaven els reptes que aconseguia cada equip, i connectava la webcam dels centres quan resolien un dels reptes. Dels 90 equips participants, l’equip guanyador, d’un centre de Sevilla, ho va fer amb gran diferència respecte als altres, ja que va resoldre nou problemes.

Disseny web i de logotips

Una altra competició on han participat alumnes del Campus Professional de la UVic-UCC és el CatSkills 2021, que són els campionats de la formació professional de Catalunya. Aquesta competició té l’objectiu de promocionar la formació professional i brindar alhora una experiència personal enriquidora als estudiants que hi participen. El 21 d’abril, l’estudiant del segon curs de DAM del centre Teknos, Arnau Forcada, amb altres vuit alumnes d’altres centres, va participar en la modalitat Skill 17-Desenvolupament web.

El repte era desenvolupar el major nombre de funcionalitats d’un web durant 4 hores, partint de la necessitat d’un ajuntament de poder organitzar esdeveniments en temps de covid, inclosos requisits de presentació, usabilitat, model de dades i de seguretat, entre d’altres prestacions. Després del desenvolupament web, cada participant va exposar-lo i defensar-lo durant deu minuts, davant un jurat format per professors.

D’altra banda, el passat 16 d’abril, l’estudiant de primer del CFGS de Màrqueting i Publicitat, Clara Holgado, va participar en els Premis CatSkills en la modalitat de Skill 40-Disseny gràfic. L’alumna va haver de desenvolupar el logotip del projecte “Rucs de la serralada” en unes poques hores, i també defensar-lo davant del jurat. La mateixa Holgado reconeixia que l’experiència en aquesta competició va ser molt bona, perquè “és una activitat on pots aprendre coses noves i explotar la teva creativitat, tot i que estiguis sota pressió”, explicava. I és que al final, l’objectiu de participar en aquestes iniciatives és fomentar els reptes reals entre l’alumnat i donar visibilitat al seu talent.