Vanesa Amat i Judit Piella

Eumo edita "Abecedari de cel i terra", de Vanesa Amat i Judit Piella

30.03.2021

Vanesa Amat i Judit Piella acaben de publicar el llibre Abecedari de cel i terra a Eumo Editorial. Com els infants, que senten fascinació per tot el que s’amaga al cel i a la terra i es fixen en animalons petits i baden observant un núvol, elles també han alçat la vista i han mirat a sota els peus per donar forma a aquest abecedari amb textos i dibuixos sobre animals, plantes o fenòmens meteorològics. Per l’Abecedari de cel i terra s’hi passegen aranyes, dragons, marietes o galls. Hi descobrireu camins, estels, volcans i flors, i quedareu impressionats amb la boira, els trons o els xàfecs.

Per cada lletra de l'abecedari trobem una paraula, una poesia i una petita curiositat que ens poden ajudar a despertar el gust per les paraules i les ganes de descobrir món.

Al final del llibre les autores ens conviden a treure tot el partit de l’experiència lectora de la poesia per part dels infants: “La rima és un component lúdic que facilita la lectura, la memorització del text i convida a rellegir-lo”, afirmen. Ens donen idees per compartir la lectura en família i jugar a imaginar i a crear nous escrits.

El llibre es presentarà el dia 15 d'abril al parc Segimon Serrallonga, a les 6h de la tarda, amb la presència de les autores i les editores.

Vanesa Amat és mestra, professora a la Facultat d’Educació i investigadora del grup de recerca Educació, Llenguatge i Literatura (GRELL) de la UVic-UCC. També és autora d’Abecedari dels oficis i coautora de Plouen poemes! i Quin embolic!

Judit Piella és il·lustradora i ambientòloga. Ha il·lustrat Balenyà. Descobreix el poble amb l’Aya i en Ton.