Llibres Eumo Editorial

Eumo Editorial aposta per novetats sobre llengua, educació i poesia aquest Sant Jordi

22.04.2021

A les portes de Sant Jordi, a Eumo Editorial tot és a punt per gaudir de la diada dels llibres i les roses. Aquesta any la seva aposta se centra, sobretot, e títols vinculats d’una manera o altra a la llengua, però també a l’educació, la poesia i l'esport.

Carme Junyent, lingüista de referència i autora d’una àmplia obra sobre la situació de les llengües del món i la diversitat lingüística, firma juntament amb el professor i traductor Pere Comellas Els colors de la neu. Un llibre que desmunta tòpics i explora les relacions entre les llengües, les persones i el món.

A Et devia una carta hi trobem la correspondència que es van intercanviar Miquel Martí i Pol i Joan Oliver durant més de vint anys. Un testimoni privilegiat de la relació sincera i íntima d’aquests dos grans escriptors i de l’univers cultural i literari de la Catalunya de la segona meitat del segle XX. L’edició de l’obra ha anat a càrrec de Roger Canadell.

Abecedari de cel i terra és un poemari amb textos de Vanesa Amat, mestra i professora a la Facultat d’Educació de la UVic-UCC, i il·lustracions de Judit Piella. A partir de les lletres de l’abecedari, les autores parlen d’animals, plantes i fenòmens meteorològics. Per cada lletra trobem una paraula, una poesia i una petita curiositat. Abecedari de cel i terra es va presentar dijous passat a l’Aula Magna de la UVic-UCC en un acte que va aplegar una seixantena de persones.

Seguint amb la poesia, però en aquest cas destinada als lectors adults, una de les novetats destacades d’aquest any és Carpe momentum, del poeta mallorquí Biel Mesquida, que ja va per la segona edició. Publicat a la col·lecció Jardins de Samarcanda, en coedició amb Cafè Central Poesia, es tracta d’una obra en la qual Mesquida celebra la vida, tot i haver-la escrit majorment durant la pandèmia.

Una de les apostes importants d’Euno per aquest any té relació amb el confinament. Aquest darrers mesos –en què hem hagut de passar tantes hores en família– ens han permès descobrir que compartir temps també és compartir aprenentatges i emocions, i compartir la vida és educar. D’això ens en parlen les psicòlogues Agnès Brossa i Amalia Gordóvil a Compartir la vida educa.

També cal esmentar Des de la graderia, de Joan Arumí, Albert Juncà i Gil Pla, professors del Departament de Ciències de l’Activitat Física de la UVic-UCC. Un llibre imprescindible per als pares que tenen nens i nenes que fan esport, perquè ofereix criteris per orientar la relació i les decisions que pares i fills estableixen al seu voltant. Fa uns dies els autors van participar en una trobada amb pares i mares d’esportistes del programa Talent Esportiu d’Osona per conversar sobre com acompanyar els fills en l’esport de rendiment.