Exposició "Complicitats" amb motiu dels deu anys d'Art i Escola

17.05.2021

En el marc dels deu anys de la plataforma Art i Escola, i amb la col·laboració de l'Ateneu de Vic, del 21 de maig al 27 de juny tindrà lloc al Temple romà, a cura de Miquel Bardagil, l'exposició "Complicitats" amb obres de deu artistes: Francesc Abad, Ana Álvarez-Errecalde, Ferran Blancafort, Recetas Urbanas / Santiago Cirugeda, Carme Collell, Toni Ferron, Joan Fontcuberta, Jo Milne, Tere Recarens i Jorge Yeregui.

Deu anys d’Art i Escola constitueix una fita remarcable en l’aposta per vincular l’art contemporani –artistes, un centre d’art, gestors…– amb l’ensenyament –alumnes, professorat, institucions educatives…– i les noves generacions. Una aposta arriscada i també una cursa de fons, ja que no és un secret la dificultat de les diferents disciplines de l’art contemporani per establir una connexió amb la societat.

Art i Escola s’ha estructurat cada any al voltant d’un tema: l’entorn, el temps, la xarxa, la llum, el buit, el caos, el tabú, el refugi, la ficció i el joc. Per a aquesta exposició s’ha buscat un artista amb una trajectòria coincident amb cada tema.

Art i Escola és un programa que té com a fita promoure i posar en valor la presència de l’art a les escoles. Està impulsat per ACVIC Centre d’Arts Contemporànies i el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona, i hi col·laboren persones del Col·legi d'Arquitectes, Delegació d'Osona, l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic,  l'Escola d'art de Torelló, H. Associació per a les Arts Contemporànies, Katacrack, Pakdart, UVic i persones a títol individual. Es desenvolupa conjuntament amb els centres d’educació infantil, primària i secundària que cada curs s’hi adhereixen.

És, per tant, una iniciativa que estableix una xarxa de col·laboracions entre diferents institucions que treballen des de l’àmbit de l’art i l'educació, conjuntament amb centres educatius. Parteix de la premissa que l'educació és part de la producció cultural i que l'art, entès des de la seva multiplicitat de formes contemporànies, pot proporcionar diverses eines útils per revitalitzar accions educatives.