Exposició de fotografies de natura de Sebastià Riera

23.03.2021

En homentge al professor Sebastià Riera, de la Facultat d'Educació, Traducció i CIències Humanes, traspassat el setembre de 2019, la Facultat i l'Oficina de Gestió Cultural han organitzat, del 6 al 30 d'abril, a l'Espai Josep Vernis, una exposició de fotografies de natura que han facilitat la família de Sebastià Riera i Joan Culí, amic i alumne seu. L'exposició, que s'inaugurarà el 6 d'abril a les 18h, mostra una selecció de l'obra fotogràfica que Sebastià Riera va anar fent al llarg dels anys en sortides naturalistes que feia en companyia de Joan Culí, curador de la mostra.

Sebastià Riera Cusí (La Seu d’Urgell, 1957 - Vic, 2019) era naturalista de vocació, i va copsar amb la seva inseparable càmera fotogràfica el batec de la natura i els paisatges. Llicenciat en Biologia, l’any 1981 va ser un dels creadors de La Vola, un centre d’educació ambiental pioner al nostre país i una escola de la natura que posava en pràctica l’ensenyament de les ciències naturals amb les estades d’estudiants i el treball de camp. El curs 1983-1984 va començar a treballar com a professor a l’Escola Universitària de Mestres d'Osona. El 1986 va formar part del comitè organitzador del primer Sympòsium sobre l’ensenyament de les ciències naturals. El seu interès per la renovació pedagògica el portarà a participar activament en la formació permanent del professorat a través de l'Escola d’Estiu d’Osona, l'Escola d’Estiu de la Vall del Ges i el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona.

Va ser cap d’estudis de l’Escola de Mestres des del 1988, amb Josep Tió com a director, fins al 2002, amb Antoni Tort com a degà de la que des de 1997 és la Facultat d’Educació de la Universitat de Vic. El curs 2009-2010 va assumir la gestió de la coordinació pràctiques del centre quan s'obre el nou espai europeu d’educació superior, conegut com a Pla Bolonya. Fora de l’àmbit universitari, participa activament en la política local de l’Esquirol, d'on serà regidor pel grup Cabrerès i Progrés de 1991 a 1995, i de 2003 a 2007. Finalment, va assumir l’alcaldia del municipi entre els anys 2011 i 2013.

Foto de Sebastià Riera: Adrià Costa / Nació Digital