Conferència de Fede Carreres

Fede Carreres: “Cedir responsabilitat a l’esportista, d’una manera progressiva, sempre és positiu”

13.05.2021

La formació integral de l’esportista i les seves estratègies pràctiques va ser el tema central de la conferència que Fede Carrereres, professor associat de la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant, i fundador i president de MVP Sport, va fer la setmana passada en el marc de la segona edició del Projecte Talent Esportiu d’Osona (TEO). Aquest projecte té per objectiu posar el coneixement científic a l’abast de tothom, però sobretot d'esportistes, professionals i estudiants de l’àmbit.

Carreres va identificar en la seva exposició, titulada “Formación integral del deportista: estrategias prácticas”, un conjunt d'estratègies pràctiques, basades en evidències, per potenciar el desenvolupament personal. També va parlar d’estratègies basades en els valors dels esportistes per millorar l'autoregulació emocional. “Cedir responsabilitat a l’esportista, d’una manera progressiva, sempre és positiu”, va afirmar. L'objectiu final, segons Carreres, és contribuir a una millora del rendiment esportiu i a un major nivell de benestar en la resta d'àrees de vida de l'esportista. Aquestes estratègies estan basades en el model de responsabilitat personal i social en l’esport de competició i en el model de mindfulness i biofeedback.

El professor de la Universitat d’Alacant va mostrar com a través de diferents dinàmiques es podria identificar el nivell de competències de la persona entrenadora i formadora esportiva per tal de generar un clima d'aprenentatge d'alt impacte en cada sessió d'entrenament i en la vida diària de l'esportista. Carreres també va exposar com aquestes dinàmiques poden ajudar a estructurar una sessió d'entrenament per integrar el desenvolupament d'actituds i valors positius a través dels continguts físics, tècnics i tàctics de qualsevol disciplina esportiva.

Carreres va concloure la seva exposició responent les preguntes de la quarantena d’assistents que hi va haver a la segona conferència en línia del programa TEO prevista per aquest any. La conferència estava organitzada pel CEEAF-Projecte Talent Esportiu Osona (TEO) amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vic, l’Ajuntament de Torelló, l’Ajuntament de Centelles i la UVic-UCC.