Nova uniformitat del personal de FGC

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya estrena nova uniformitat dissenyada per Eumo_dc després d’un procés de cocreació

16.03.2021

Des d’aquest dilluns, l’equip de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que treballa a les Línies Metropolitanes (línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia) vesteix una nova uniformitat, dissenyada per Eumo_dc després d’un procés de cocreació.

FGC va iniciar l’any 2017, amb la col·laboració d’Eumo_dc, el projecte per renovar el disseny de la indumentària corporativa del personal de Ferrocarrils, un procés altament participatiu des dels seus inicis que va fomentar la cocreació i el codisseny amb tots els grups d’interès: escoles de disseny, empreses d’innovació i, naturalment, el personal de FGC que, com a persones usuàries d’aquests uniformes, van poder donar la seva opinió i participar en el disseny del model finalment aprovat.

Durant el procés també es van tenir en compte criteris de mobilitat amb perspectiva de gènere, i les persones que viatjaven amb Ferrocarrils van poder expressar la seva opinió a través d’una enquesta i visitant una exposició que es va fer a l’Espai Provença amb alguns dels prototips en els quals es treballava.

Un projecte que va més enllà d’un canvi d’uniformes

El projecte FGC Innovest es recolzava en els pilars de la cooperació, la recerca, la prospectiva i la innovació, que responien a la voluntat de pensar quina havia de ser la indumentària corporativa, atenent els valors de l’empresa.

Sota la coordinació d’Eumo_dc, encapçalada pel que va ser-ne el director, Jordi Cano, es van posar en joc l’expertesa d’Elisava en la direcció d’art, d’LCI Barcelona en moda, d’Eurecat en tecnologia dels materials tèxtils, de l’Escola Frederic Mistral - Tècnic Eulàlia en la visió plàstica de l’univers d’FGC, de la Universitat Pompeu Fabra en publicitat, i de la UVic en la realització del material promocional per part d’UMedia.

El projecte es va presentar com una eina que anava més enllà d’oferir una proposta d’uniformes, ja que també volia transmetre els valors de connexió territorial, social i econòmica que caracteritza els FGC. Per això es van incorporar al projecte els treballadors i treballadores usuaris dels uniformes per tal que aportessin la seva experiència en l’ús de la indumentària i exposessin els requeriments essencials que havia de tenir derivats del seu dia a dia.

“El contacte amb els usuaris era una oportunitat de fer créixer propostes i dotar d’arguments els canvis que s’havien de portar a terme”, afirma el director creatiu d’Eumo_dc, Albert Cano, que afegeix que "el resultat ha estat un procés creatiu molt motivador”.