Skip to main content

Recerca

Ponència del programa Ciència accessible: nous avenços científics per portar a les aules

Finalitza la 2a edició del programa 'Ciència accessible: nous avenços científics per portar a les aules'

Share

El 26 d’abril passat va finalitzar la segona edició del programa Ciència accessible: nous avenços científics per portar a les aules, dins el projecte Biomedicina educativa. El programa vol oferir formació a professorat de ciències de secundària, cicles formatius de grau superior i batxillerat sobre continguts científics per promoure les vocacions científiques orientades a exposar els reptes actuals i futurs de l’àmbit de la salut a les aules. El projecte Biomedicina educativa és una iniciativa del grup de recerca en Reparació i Regeneració de Teixits (TR2Lab) de la UVic-UCC.  

Atesa la situació de la pandèmia per la covid 19, aquest programa es va oferir en línia. Això va permetre l’assistència de professorat de centres educatius de diversitat de comarques com Osona, la Selva, el Barcelonès i l'Alt Penedès. Ciència accessible: nous avenços científics per portar a les aules es va estructurar en quatre seminaris, en els quals es va oferir formació teòrica i pràctica al professorat de secundària assistent i es van treballar propostes d'implementació de continguts a l’aula. Els seminaris realitzats van ser sobre farmactualització, a càrrec d'Ester Goutan Roura; epigenètica, a càrrec de Laia Bosch Presegué; CRISPR, una tècnica d’edició gènica, per part d'Elisabet Dachs Cabanas; i neurobiologia, amb Lluís Pujadas i Puigdomènech com a professor. El programa el coordina la professora de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, Anna Dalmau i Roda i compta amb la col·laboració de la Mireia Bosch Calvet, estudiant de 4t curs del grau en Biotecnologia de la UVic-UCC. La valoració de l’activitat realitzada va ser molt positiva tant per part dels organitzadors com dels assistents, alguns dels quals van contactar posteriorment fruit del seu interès per poder impulsar entre el seu alumnat treballs de recerca d’ESO en l’àmbit de la Biomedicina. 

Biomedicina educativa ofereix activitats específiques per a estudiants d’educació secundària (ESO), batxillerat i cicles formatius de grau superior (CFGS) d’acord amb el currículum acadèmic, per tal d’incidir en la seva educació científica, així com formació i materials didàctics de suport al professorat dels centres educatius sobre nous avenços científics amb la finalitat de fomentar l’interès per les professions científiques a les seves aules. Amb el projecte Biomedicina educativa el TR2Lab busca contribuir a l’assoliment dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS): ODS3. Salut i benestar; ODS4. Educació de qualitat; ODS5. Igualtat de gènere, ODS10. Reducció de les desigualtats, i ODS11. Ciutats i comunitats sostenibles.  

Ciència accessible: nous avenços científics per portar a les aules ha estat reconeguda pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya a través del Centre d'Innovació i Formació en Educació (CIFE) de la UVic-UCC per al professorat no universitari. 

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns