Recerca

Última 'Knowledge Talks', protagonitzada per Malu Calle

Finalitza la segona sèrie de les Knowledge Talks amb una entrevista a Malu Calle, catedràtica de la UVic-UCC

27.05.2021

Amb el cinquè i últim vídeo, titulat "La recerca és obrir camí cap al coneixement" i en el qual s'entrevista Malu Calle, doctora en Matemàtiques per la UPC, catedràtica de la UVic-UCC i coordinadora del grup de recerca en Bioinformàtica i Estadística Mèdica (BEM), aquesta setmana ha finalitzat la segona entrega de les Knowledge Talks. Calle coordina el projecte divulgatiu Desxifrant l’Enigma que té com a objectiu impulsar la bioinformàtica en l’àmbit de l’educació secundària i batxillerat. En aquest vídeo la investigadora ens explica la importància de projectes com Desxifrant l’Enigma per acostar la bioinformàtica i els camps interdisciplinaris als joves. També ens parla sobre el projecte SAMANTHA, un projecte interuniversitari on treballen diversos investigadors i investigadores en l’àmbit de la metodologia estadística amb l’objectiu de posar a punt les metodologies d’anàlisi de dades que amb les tecnologies actuals no es poden analitzar.

Les Knowledge Talks són una sèrie de càpsules audiovisuals que formen part del programa “UDivulga. Ciència i Societat”. Aquests vídeos tenen com a objectiu acostar el món de la investigació que es desenvolupa en l'àmbit universitari a un públic ampli, i donar a conèixer alguns dels projectes que es duen a terme.

Segona sèrie de vídeos

En aquesta segona entrega s’han entrevistat a 5 persones investigadores: Núria Simó, directora del Centre d’Estudis i Recerca en Educacó (CRED); Marc Ordeix, coordinador del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis (CERM); Marta Otero, coordinadora del grup de recerca Reparació i Regeneració Tissular (TR2Lab); Arnau Amat, investigador del grup de recerca Coneixement i Didàctica (CODI), i Malu Calle, coordinadora del grup de recerca Bioinformàtica i Estadística Mèdica (BEM).

La primera sèrie es va difondre el 2020 i va constar de sis càpsules. Arran de la covid-19 el projecte inicial d’entrevistar ponents convidats a la Universitat es va haver de modificar. Per això es van entrevistar directors i directores dels Centres de Recerca i Transferència de Coneixement (CERT).

La segona sèrie ha finalitzat aquesta setmana amb l'emissió de cinc càpsules noves publicades entre els mesos de març i maig de 2021 al canal de YouTube de la UVic-UCC i a la pàgina web de l’UDivulga. En aquesta entrega també s’ha entrevistat professorat docent i investigador vinculat a grups de recerca i al món de la divulgació científica.

Aquest projecte compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología – Ministerio de Ciencia e Innovación. Tots els vídeos estan subtitulats en català, castellà i anglès.