Docència

Activitat formativa a la FCSB
Activitat formativa a la FCTE
Activitat formativa a la FCTE al Castell de Montesquiu

Formacions a les facultats de la UVic en el marc del Forma’t

04.07.2024

Les diverses facultats de la UVic han dut a terme al llarg d’aquest curs diferents activitats formatives en el marc del programa Forma’t, que desplega el Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE).

Així, aprofitant la fi de les classes i els exàmens, la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) ha organitzat les formacions per al personal docent i investigador durant la setmana del 27 de juny al 3 de juliol. Han consistit en activitats formatives sobre Moodle, aplicacions pràctiques de la intel·ligència artificial, mètriques digitals o creació i gestió de la plataforma de continguts en català de la Corporació 3Cat.

D’altra banda, avui mateix la Facultat de Ciències Tecnologia i Enginyeries (FCTE) ha dut a terme una jornada de docència al Castell de Montesquiu, amb dos tallers, un sobre metodologies per a una enginyeria amb perspectiva plural i humanitària, i un altre sobre estratègies de divulgació a l’aula universitària, seguits d’unes taules de debat sobre docència a la FCTE. Al llarg del curs també s'han dut a terme a la Facultat formacions sobre sostenibilitat, aprenentatge basat en problemes, companyament psicològic a l'aula, ansietat i primers auxil·lis al laboratori.

La Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB), per la seva banda, ha desenvolupat en el marc del projecte una quinzena d’activitats formatives, que han versat sobre autoavaluació, simulació, docència en llengua anglesa, organització i seguiment d’equips cooperatius, formació de tutors acadèmics i recerca participativa, entre altres aspectes.

Així mateix, des de gener fins ara, la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) ha dut a terme un seguit de formacions dins l’esfera del Forma’t. Es tracta de cursos sobre masculinitats a les aules de CAFE, història de l’educació, traducció, resolució de conflictes, entre d’altres, com també una jornada d’innovació docent i el seminari MID. Més endavant duran a terme una formació sobre acompanyament a les proves C1 de català, un curs sobre joves i salut mental, i un seminari de formació per al projecte d’universitat inclusiva.

El programa Forma’t té l’objectiu de desenvolupar la formació inicial i permanent del professorat universitari i facilitar la innovació docent a la Universitat, per tal de millorar la qualitat de la docència. El programa s’alinea amb el model de formació de la UVic-UCC, alhora que facilita l’assoliment i la consolidació de les diferents competències docents.