Docència

Premis Innova 20-21

Fundació Caixa d’Enginyers premia els millors treballs del programa TFG Innova

17.06.2021

Aquest dijous ha tingut lloc l’acte de lliurament dels Premis Innova Talent als millors Treballs de Final de Grau (TFG) que aposten per desenvolupar un projecte emprenedor dins el marc del programa TFG Innova. Són uns premis que tot just fa dos anys que s’atorguen i que patrocina la Fundació Caixa d’Enginyers. L’acte de lliurament, que ha tingut lloc a Casa Convalescència, ha estat presidit pel rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, el coordinador de la Fundació Caixa d’Enginyers, Iñaki Irrisari; i la responsable de la Unitat d’Emprenedoria i també del programa TFG Innova, Elisenda Tarrats.

El TFG Innova és una modalitat de Treball Fi de Grau que implica el desenvolupament d’un pla de negoci sobre una idea emprenedora, que pot ser desenvolupat individualment o bé per més d’un alumne i que pot implicar una o més facultats. El jurat ha atorgat sis premis repartits en tres categories, per uns treballs que, segons Elisenda Tarrats, “han permès als estudiants posar en pràctica una colla de coneixements que seran d’utilitat al llarg de tota la vida professional”. Entre aquestes experteses s'hi compten saber fer un anàlisi de mercat o de la competència, prototipar un producte o servei, o fer un PESTEL, un CANVAS o un DAFO, per posar alguns exemples. Tarrats ha insistit que per portar a terme aquests projectes els estudiants han hagut d’adquirir moltes de les habilitats que el Fòrum Econòmic Mundial considera com a “imprescindibles” per als professionals del 2025, i per això considera optar per un projecte d’aquestes característiques “no és sempre el camí més fàcil”.

Sis projectes premiats

En cada categoria s’han premiat dos projectes. Els primers premis han estat per Nerea Ulibarri pel projecte Zelaiak, Elikaudura Eskola i per Guillem Vestit i Gerard Garrote per Sharingful. Els segons premis els han guanyat Berta Tenas, pel projecte Belike Natur, i Laura Casajuana, per Daki restaurant flexivegetarià, mentre els tercers premis han recaigut en Ona Rovira Monyarc, pel treball ART, Pla de comunicació per a la gamma de domòtica TRÅDFRI, i en Andrea García, pel projecte Lion Fisioteràpia Pediàtrica.

El rector, que ha presidit l'acte, ha felicitat les persones que han guanyat i els ha desitjat molts d’encerts com a emprenedors i emprenedores, afirmant que “per tirar projectes endavant el mèrit recau en la perseverança”. Per la seva banda, Iñaki Irisarri ha manifestat que “actes com el d'avui fan molta il.lusió perquè reconeixen el treball i el talent” i aquesta, segons ha dit, és una de les línies prioritàries de la Fundació que representa.