El grup de recerca del projecte durant la seva visita a Saragossa

Investigadores del GREUV participen en la trobada presencial d'un projecte de recerca a la Universitat de Saragossa

Els dies 8 i 9 de juny va tenir lloc a la Universitat de Saragossa la primera trobada presencial de l'equip investigador del projecte “(Re)Situando la renovación pedagógica en España desde una perspectiva crítica. Cinco estudios de caso en centros educativos de secundaria de Aragón, Cataluña, Castilla y León, Comunidad Valenciana y País Vasco”. El projecte, atorgat pel Ministerio de Ciencia e Innovación, està liderat per les professores de la FETEP Núria Simó, directora del Centre d'Estudis i Recerca en Educació i investigadora del grup de recerca educativa (GREUV), i Laura Domingo, investigadora del GREUV. Es coordina juntament amb la Universitat de Girona.

La recerca proposa analitzar de forma crítica, des del punt de vista historicoconceptual i sociopolític, la renovació pedagògica durant els segles XX i XXI, amb la intenció de comprendre i contextualitzar el sentit de les pràctiques educatives transformadores, així com identificar els factors que contribueixen a la seva sostenibilitat. L’estudi compta amb sis investigadors del grup de recerca Educativa de la UVic-UCC i sis més de la Universidad de Castilla-León, Universidad de Zaragoza, Mondragon Unibertsitatea, Florida Universitaria i la Universitat de València. Un dels impactes de la investigació és la creació d'una xarxa promotora de la renovació pedagògica a les diferents comunitats autònomes participants que pugui ajudar a la transformació de nous centres.

La trobada va permetre que l’equip pogués trobar-se presencialment després de gairebé dos anys treballant de forma virtual, així com revisar la feina realitzada fins ara, debatre i prendre decisions conjuntes per continuar la recerca.