Abús contra les dones

Ja es pot consultar el Protocol de prevenció i actuació en els supòsits d’assetjament a la UVic-UCC

17.11.2021

El Protocol de prevenció i actuació en els supòsits d’assetjament a la UVic-UCC que va aprovar el Patronat de la Fundació Universitària Balmes el 14 d’octubre passat, ja es pot consultar des del repositori de documents institucionals de la UVic i també a la pàgina web de la Unitat d’Igualtat.

Aquest protocol té per objectiu vetllar per la prevenció i erradicació de conductes violentes en l’entorn universitari i establir el procediment per donar resposta a les queixes o denúncies presentades relacionades amb qualsevol manifestació o expressió de violència, discriminació, assetjament laboral, assetjament sexual, assetjament per raó de sexe, d’orientació sexual, d’identitat o d’expressió de gènere que afecti la comunitat universitària de la UVic-UCC causada per qualsevol membre de la comunitat universitària, de manera activa o passiva.

La Universitat es dota d’aquest procediment específic d’actuació enfront dels casos d’assetjament, que s’aplicarà a tots els centres de les entitats federades que conformen la UVic-UCC. A banda de donar-lo a conèixer, la Universitat emprendrà accions formatives i divulgatives necessàries per posar-lo en pràctica amb efectivitat.