Punt lila situat a l'edifici Miramarges

Ja han arribat els punts liles a diverses localitzacions del Campus Vic

Aquesta setmana s’han instal·lat a diferents punts del Campus Vic els punts liles, fruit de l’execució de la proposta guanyadora en la tercera edició del Projecte 8 de Març de la UVic, presentada per l’UHUB, Servei a la Comunitat Universitària. L’acció dona compliment a una de les accions previstes al III Pla d’igualtat de gènere de la UVic-UCC i ha rebut la col·laboració de la Unitat d’Igualtat, així com el suport de l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals i U_Media.

Els punts liles es troben als patis dels campus Miramarges i Torre dels Frares, Can Baumann, UGranollers, Zona esportiva i Club Atlètic Vic, així com a diversos UCoworkings i espais de treball compartit. Consisteixen en una mesura de prevenció per als casos de violències de gènere que es puguin produir dins la nostra universitat que, a més, en facilitarà la gestió. Els "Punts liles" donen informació en tres idiomes (català, francès i anglès) i incorporen un codi QR que enllaça directament amb el lloc web de la Unitat d’Igualtat on es troba el Protocol de prevenció i actuació en els supòsits d’assetjament de la UVic-UCC, així com l’adreça de queixes i denúncies (unitat.igualtat@uvic.cat).

L’estreta col·laboració existent entre l’UHUB i la Unitat d’Igualtat ha facilitat la instal·lació dels punts liles, donant així resposta a una demanda presentada des del Consell d’Estudiants de la UVic i UMedicina a principis d’aquest curs 2021-2022.