Recerca

Panell d'experts sobre el repte RePLAY de la First Lego League

Javier Peña participa en una taula rodona d’experts en el marc del repte RePLAY de la First Lego League

04.03.2021

El director del Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física de la UVic-UCC, Javier Peña, va participar dimarts en una taula rodona d’experts sobre el repte de la First Lego League d’aquest any, anomenada RePLAY 2020-2021. Aquest repte parteix del fet que els confinaments a causa de la pandèmia han accentuat els nivells de sedentarisme i han disminuït l’activitat física de la població. Per tant, el repte d’aquest any es planteja buscar solucions perquè la gent s’activi i recuperi o augmenti la seva mobilitat general. Per aconseguir-ho es planteja als equips participants a la First Lego League de crear solucions innovadores tot utilitzant la tecnologia.

Peña va aportar a la taula rodona la seva visió de la recerca en aquest àmbit, arran de l’estudi Sports in time of Covid-19: impact of the lockdown on team activity, dirigit pel Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física i treballat amb 10 investigadors de la UVic-UCC i de l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport a Catalunya (EUSES) de la Universitat de Girona. L’objectiu principal d’aquest estudi era conèixer l’abast de les pràctiques realitzades als esports d’equip a escala internacional durant els confinaments imposats a causa de la covid-19.

El webinar, organitzat per la Fundació Scientia, va comptar amb la participació d’altres experts com Gervasio Deferr, Marta Gómez, Carolina Rodríguez, Alejandro Marín i Enric Roca.