Jocs artístics per a infants a l’exposició ‘Art de butxaca’ del vestíbul de l’edifici B de Miramarges

03.12.2020

Ja es pot visitar l’exposició ‘Art de butxaca’ al vestíbul de l’edifici B de Miramarges, elaborada per l’alumnat de l’assignatura "Art i Joc a l’Escola. O-6 anys", del grau en Mestre d’Educació Infantil de la UVic-UCC. Fins al 18 de desembre es podrà veure una mostra que recull un seguit de propostes d’art i joc, creades per estudiants i pensades per tenir una mida reduïda i ser empaquetades amb una idea de “butxaques”. D’aquesta manera, els jocs són portables, estètics i conseqüents amb l’objectiu principal del projecte: donar a conèixer les múltiples possibilitats i virtuts de l’art en l’etapa infantil. A l’exposició hi podem trobar, per exemple, un memory fet a partir de siluetes d’animals des de diferents perfils, o un joc de miralls i retoladors amb el qual els infants poden simular que es pinten la cara

Totes les propostes que hi ha a l’exposició han estat elaborades per les alumnes i neixen d’una activitat pràctica a classe. Les estudiants, amb el suport docent, han portat a terme totes les tasques vinculades a l’exposició, com les fotografies de les propostes, l’elaboració d’un títol i un cartell o l’elaboració i el disseny dels textos i cartel·les que es poden trobar a l’exposició, on n’expliquen el contingut. Des de l'inici de l'assignatura es treballa la creativitat amb els jocs d’art, i en fa el punt de partida d’una proposta de material educatiu per conèixer l’obra d’un o una artista a través de l’expressió artística i del joc, sempre orientat als infants de 0 a 6 anys.

L’estudiant Júlia Jimémez, que participa en el projecte, ha destacat que el gran repte va ser trobar el balanç entre l’art i el joc en una mateixa proposta, i ha dit que “els i les mestres haurien de tenir la capacitat de crear-se el seu propi material, vetllant perquè sigui educativament coherent i cuidat estèticament. De vegades és difícil trobar un material ja fabricat per assolir els objectius educatius plantejats”. Jiménez ha confessat que recomanaria aquesta experiència a tothom que senti interès pel món educatiu i infantil, al·legant que “per mi ha estat un creixement, tant personal com professional”.