Jordi Llimós
Luz Adriana Varela

Jordi Llimós i Luz Adriana Varela, nous doctorats per la UVic-UCC

07.04.2022

Dues persones s’han doctorat durant el mes de març a la UVic-UCC: Jordi Llimós Turet i Luz Adriana Varela Vásquez. Llimós va celebrar l’acte de defensa de la seva tesi el dia 3 de març, dins el marc del programa de doctorat en Ciències Experimentals i Tecnologies. La seva recerca, titulada “Lignocellulolytic enzymes production via Solid-State Fermentation of agroindustrial residues: process optimization and application”, va estar dirigida pel Dr. Sergio Ponsá Salas, la Dra. Teresa Gea Leiva i el Dr. Òscar Mauricio Martínez Ávila. El tribunal, format per la Dra. Adriana Artola Casacuberta, de la Universitat Autònoma de Barcelona; la Dra. Maria Isabel Mora Garrido, de la UVic-UCC, i el Dr. Joan Dosta Parras, de la Universitat de Barcelona, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude.

En paraules del nou doctor: "Aquesta tesi aborda la valorització d'un model de residus lignocel·lulòsics proposant la producció d'enzims lignocelulolítics mitjançant fermentació en estat sòlid i soques fúngiques específiques. Uns dels aspectes més valuosos a destacar és l’anàlisi de l'eficiència dels enzims obtinguts i la seva utilització per obtenir bioproductes valuosos com els bioplàstics".

En el marc del programa de doctorat en Cures Integrals i Serveis de Salut, el 15 de març va tenir lloc l’acte de defensa de la tesi doctoral de Luz Adriana Varela, amb el títol “Evaluación del efecto de un programa de doble tarea sobre el equilibrio y velocidad de la marcha en el adulto mayor que vive en la comunidad”, dirigida pel Dr. Javier Jerez Roig i el Dr. Eduard Minobes Molina. La tesi va obtenir la qualificació d’excel·lent cum laude, atorgada pel tribunal format per la Dra. Maria Giné Garriga, de la Universitat Ramon Llull; el Dr. Vinicius Rosa de Oliveira, de la UVic-UCC, i el Dr. Dyego Leandro Bezerra de Souza, de la Universidad Federal de Rio Grande del Norte (Brasil).

“En aquest estudi s'ha tingut en compte la capacitat del nostre cervell de processar diverses accions al mateix temps, la qual va disminuint amb els anys interferint en l'equilibri i marxa. Se sap que hauríem d'entrenar la doble tasca, però en la majoria de programes d'exercici per a adults no ho realitza. La meva tesi aporta a la comunitat i als companys fisioterapeutes, un programa d'exercicis de doble tasca validat per experts, enfocat en l'equilibri i la marxa per a la població adulta”, explica Varela.