Jordi Solé-Casals imparteix un seminari a Nankai University, a la Xina

Jordi Solé-Casals imparteix un seminari a la Nankai University, a la Xina

16.12.2021

El 9 de desembre passat, Jordi Solé-Casals, professor de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i investigador al grup de recerca Tractament de Dades i Senyals (TDS), va impartir un seminari a la universitat xinesa Nankai University, titulat Decomposition-recombination methods for data augmentation

El seminari anava dirigit a personal investigador i estudiants de doctorat i de màster de la Nankai University. Durant la xerrada, Solé-Casals va presentar tècniques de generació de dades artificials (data augmentation), especialment les basades en la descomposició-recombinació de dades per generar-ne noves d’artificials. Aquesta tècnica es va il·lustrar mitjançant aplicacions en diferents camps, com ara en la calibració de sistemes BCI (brain-computer interface), la classificació de senyals iEEG (electroencefalograma intracranial) de pacients amb epilèpsia o l'anàlisi de l'escriptura per al diagnòstic del tremolor essencial.

El seminari s’emmarcava en la col·laboració que des de fa uns anys manté personal investigador de la Nankai University, el RIKEN (Japó), el CONICET (Argentina) i el grup de Tractament de Dades i Senyals de la UVic-UCC, en l’àmbit del processament de senyals biomèdics. A més, i com a fruit d’aquesta col·laboració, enguany dos exestudiants de la Nankai University estan matriculats al programa de doctorat en Ciències Experimentals i Teconologia, sota la direcció de Dr. Jordi Solé-Casals, el Dr. Sun Zhe i el Dr. Cesar Caiafa. S’espera que aquesta relació entre els centres continuï i permeti que més estudiants xinesos es puguin matricular en un futur al programa de doctorat, i que estudiants de la UVic-UCC puguin participar i visitar la Nankai University.