Portada del llibre d'Edicions 62

Jordina Coromina-Subirats enregistra l’audiollibre ‘Testa de vell en bronze’, de Ramon Folch i Camarasa

En el marc del projecte @DonantsdeVeu, que té per objectiu impulsar la literatura d’autors clàssics catalans, la professora d’escriptura de la FETEP i de la FEC, Jordina Coromina-Subirats, ha enregistrat en format d’audiollibre la novel·la Testa de vell en bronze, de Ramon Folch i Camarasa, i el conte El fill que no torna, inclòs en les Pàgines viscudes del temps de la guerra, de Josep M. Folch i Torres, en col·laboració amb la Fundació Folch i Torres per al muntatge dels textos.

Premi Sant Joan Caixa de Sabadell el 1997, a Testa de vell en bronze, Ramon Folch i Camarasa explica les facècies del personatge principal de la novel·la amb un llenguatge expressiu i visual que combina diferents registres. "És la història d’un home vell que continua desitjant una vida plena i profitosa i amb qui necessàriament ens hem de sentir identificats d’una manera o altra" explica Coromina-Subirats. La novel·la va ser editada per Edicions 62 amb una imatge de coberta d’un fragment d’una pintura de Marià Fortuny, Home vell al sol. Es pot seguir tot el text a l’enllaç.

Un tastet de set minuts i mig dels audiollibres del projecte Donants de Veu, es pot trobar en aquest enllaç amb El fill que no torna, editat a la revista En Patufet el 1938, que fa memòria del fill de l’autor amb la prosa àgil i rica que caracteritza Folch i Torres.

El projecte #DonantsdeVeu es va dur a terme a la primavera de 2021 amb la voluntat d’aconseguir enregistrar 100 audiolectures d’obres clàssiques de la literatura catalana. Aquestes gravacions han estat fetes per 100 voluntaris, que han treballat col·laborativament, han gravat i editat les obres per publicar-les en accés obert a la xarxa i difondre-les. El repte va durar 100 dies, des de Sant Jordi fins al 30 de juliol, i els darrers mesos s’han anat presentant les obres, tot plegat gràcies a la iniciativa de la Universitat Oberta de Catalunya, amb la col·laboració d’Espais Escrits-Xarxa del Patrimoni Literari Català, Òmnium Cultural, l’Associació Amical Wikimedia i altres entitats compromeses amb la llengua i la cultura catalanes que s’hi han adherit.

___