apunt vell

Josep-Eladi Baños estableix les millores en recerca, en docència i en governança com els tres reptes de la UVic-UCC aquest curs

24.10.2019

La UVic-UCC va celebrar dimarts l'acte institucional d'inauguració del curs acadèmic 2019-2020, que en aquesta ocasió, i per segona vegada des que es va signar l’acord federatiu fa cinc anys, va tenir lloc a UManresa. L’acte el va presidir el rector de la Universitat, Josep-Eladi Baños, acompanyat de l’alcalde de Manresa i president del Patronat de la FUBages, Valentí Junyent, el primer tinent d’alcalde i regidor de Ciutat del Coneixement de Vic, Josep Arimany, la secretària general de la UVic-UCC, Anna Sabata, i la directora general d’Universitats, Victòria Girona.

En el seu discurs inaugural, el rector Baños va contraposar la il·lusió de presidir el seu primer acte d'inauguració del curs acadèmic a la UVic-UCC amb els “moments tristos que viu el país”. Baños va fer referència al manifest de la Junta de Rectorat sobre la sentència que condemna polítics i activistes socials i culturals, va insistir en la necessitat d’apostar pel diàleg i va afegir que, en aquest context, “la Universitat ha de fer la seva contribució millorant el país a través del coneixement". Per al rector, la UVic-UCC té el hàndicap de millorar el seu finançament per fer front als tres principals reptes que ha d’afrontar aquest curs en els àmbits de la recerca, la docència i la governança.

Pel que fa al primer, segons Baños cal reconèixer els bons resultats obtinguts en recerca a la Universitat i potenciar la dedicació a investigació del personal docent que ho vulgui i ho necessiti. En l’àmbit de la docència, va dir, “és necessari definir nous graus i màsters i impulsar algun títol internacional”, entre altres fites. Finalment, en relació amb la governança, Baños va dir que les noves Normes d’Organització i Funcionament (NOF) han d'enfortir les relacions entre els diferents campus que integren la UVic-UCC. En aquest sentit, el rector va expressar la seva preocupació i la de la comunitat universitària per aconseguir un millor finançament públic per fer realitat tots aquests projectes.

La directora general d’Universitats, Victòria Girona, va felicitar la UVic-UCC per la millora constant de la institució, que va definir com “una universitat jove i de referència” de la qual va elogiar “l’espai de responsabilitat pública” que assumeix en l’educació superior. Una responsabilitat que, segons va dir, cal que es tradueixi en una millora del finançament públic. Girona també es va referir a la sentència del procés i al paper que ha de tenir el món universitari en la defensa dels drets fonamentals.

De la seva banda, l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, va insistit una vegada més en “l’èxit incontestable” que ha tingut la federació UVic-UCC, que s’ha convertit en una “autèntica referència a tots nivells”. Finalment, Josep Arimany, primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Vic, va destacar “la vitalitat i creixement” de la Federació “en un moment delicat per al món universitari a Catalunya”.

Memòria audiovisual del curs 2018-2019 de la UVic-UCC

Galeria d'imatges de l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2019-2020