Signatura conveni Joviat
Signtura Conveni Joviat
Signatura conveni Joviat

Joviat i UVic-UCC signen un acord per apropar la universitat als cicles formatius

08.04.2021

Amb l’objectiu d’apropar la UVic-UCC als estudiants dels cicles formatius de grau superior de Joviat, ambdues institucions han signat avui un acord de col·laboració per portar a terme un seguit d’activitats formatives que es planificaran conjuntament. El pacte l’han formalitzat a Vic, el rector de la Universitat, Josep Eladi Baños, i el director de Projectes de Formació Professional Integrada (FPI) de Joviat, Josep Codina.

Segons ha manifestat Josep Eladi Baños, “establir ponts entre cicles formatius de grau superior i estudis universitaris és un dels objectius de la UVic-UCC, que ja l’any 2015 va apostar per acollir en els seus campus estudis d’aquesta naturalesa, tal com fan les universitats europees”. Per la seva banda, el director de Projectes FPI, Josep Codina, ha reivindicat la formació professional “per les seves metodologies innovadores i el baix nivell d’atur” i s’ha mostrat convençut “que universitat i formació professional hem de dissenyar un camí plegats”.

Joviat, dins la seva àmplia oferta educativa, imparteix els cicles formatius de grau superior en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma amb perfil professional de Videojocs i Oci Digital, per una banda, i en Desenvolupament d’Aplicacions Web de l’altra, els quals són molt afins al grau en Multimèdia Aplicacions i Videojocs que imparteix la Facultat de Ciències i Tecnologia. Per tal de poder fer més fàcil el pas al grau per part dels estudiants d’aquests dos cicles que desitgin completar la seva formació amb estudis universitaris, durant tot el curs es portarà a terme un programa d’activitats formatives que, a més de reforçar i ampliar continguts, permetran donar a conèixer els estudis universitaris com a possible continuació dels estudis del cicle formatiu.

Així doncs, entre les activitats programades destaca una sessió formativa i dos tallers per als alumnes d’aquests cicles, els quals es realitzaran dins el campus universitari de Vic amb professorat de la Facultat de Ciències i Tecnologia. Aquest professorat també s’oferirà per pronunciar conferències sobre temes d’interès mutu als alumnes de Joviat, mentre que el professorat de l’escola podrà utilitzar els diversos laboratoris de la Facultat –d’electrònica, multimèdia, projectes multimèdia, automàtica, robòtica, materials i de projectes de Mecatrònica–, per realitzar-hi algunes sessions pràctiques durant el curs.

L’acord també preveu que cada any almenys un estudiant de Joviat pugui desenvolupar el seu treball de final de cicle en les instal·lacions de la UVic i que els professors que vulguin ampliar coneixements puguin assistir com a oients en algunes assignatures del grau de Multimèdia, Aplicacions i Videojocs o de l’àmbit de l’enginyeria. Així mateix, professorat de la UVic de l’àmbit afí, participarà en els tribunals d’avaluació dels treballs de final de CFGS. Per últim, la UVic-UCC organitzarà anualment sessions informatives sobre la seva oferta acadèmica. Segons Ramon Reig, co-coordinador del grau en Multimèdia Aplicacions i Videojocs de la UVic, “volem que aquesta sigui una relació de col·laboració i que els estudiants de CFGS puguin veure en la UVic un referent universitari en l’àmbit de multimèdia i videojocs”. Per la seva banda, Xavier Morera, docent de l’Àrea d’Informàtica de Joviat, ha manifestat que “la formació professional és una via coherent d’arribar a la universitat, amb l’avantatge de poder tenir un títol a mig camí”.

L’acte també ha comptat amb la presència del degà de la Facultat de Ciències i Tecnologia, Sergi Grau, que ha agraït la voluntat de signar el conveni i ha posat en valor la importància d’integrar en activitats comunes estudiants de cicles i de grau..