Recerca

Juan Carlos Rodríguez, en la defensa de la seva tesi
Emília Comas, en l'acte de defensa de la seva tesi doctoral

Juan Carlos Rodríguez i Emília Comas, nous doctor i doctora per la UVic-UCC

03.06.2021

Juan Carlos Rodríguez Esteban i Emília Comas Carbonell s'han incorporat a la llista de doctors i doctores per la UVic-UCC, després de llegir les seves respectives tesis aquest mes de maig. El dia 21, dins el marc del Programa de Doctorat en “Traducció, Gènere i Estudis Culturals”, es va celebrar l’acte de defensa de la tesi doctoral de Juan Carlos Rodríguez Esteban, que porta per títol “Un nou retrat de Santiago Rusiñol a través dels seus escrits a L’Esquella de la Torratxa, dirigida per la Dra. Maria Àngels Verdaguer Pajerols i la Dra. Lourdes Sánchez Rodrigo.

De la seva tesi, el ja doctor en destaca que "s'ha fet per primera vegada una compilació, en format editable, de tots els escrits de Santiago Rusiñol a l'Esquella de la Torratxa. Una classificació sistemàtica del conjunt, creant una base de dades, eina per a futurs treballs addicionals, i també s'ha construït un nou retrat de l'artista mitjançant una anàlisi transversal dels 943 textos, utilitzant les eines esmentades". El tribunal, format per la Dra. Margarida Casacuberta Rocarols, de la Universitat de Girona; el Dr. Manuel Llanas Pont, de la UVic-UCC, i el Dr. Pere Rosselló Bover, de la Universitat de les Illes Balears, va atorgar a la tesi la qualificació d’Excel·lent Cum Laude.

El dia 27 de maig, i dins el marc del Programa de Doctorat en “Cures Integrals i Serveis de Salut”, Emília Comas Carbonell va defensar la seva tesi doctoral titulada “La vivència psicològica dels infants supervivents d'una malaltia oncològica en situacions d'amenaça vital”  i que van dirigir les doctores Ester Busquets Alibés i Dolors Mateo Ortega.

La nova doctora va destacar que "aquesta tesi explora l'experiència psicològica dels infants que han estat en situacions d'amenaça vital degut al càncer, i ho fa escoltant la seva veu. Dels seus relats s'extreu quins són els elements essencials d'aquesta vivència, i orientacions que poden ajudar a oferir una cures adequades i de qualitat als infants que viuen aquestes situacions". El tribunal, format per la Dra. Carmina Castellano Tejedor, de la Universitat Autònoma de Barcelona; el Dr. Jordi Amblàs Novellas, de la UVic-UCC, i la Dra. Olga Herrero Esquerdo, de la Universitat Ramon Llull, va atorgar a la tesi la qualificació d’Excel·lent Cum Laude.