apunt vell

Julita Oliveras rep el premi Jaume Vicens Vives pel seu lideratge en el Programa Ciència i Societat

21.09.2017

La professora de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC, Julita Oliveras, va rebre el divendres 8 de setembre passat, de mans del conseller d'Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Santi Vila, un dels premis Jaume Vicens Vives 2017. Aquests premis els atorga el Govern a aquelles iniciatives que contribueixen a millorar la qualitat docent universitària. A Julita Oliveras se li va reconèixer el lideratge del Programa Ciència i Societat, que apropa la ciència més innovadora als estudiants universitaris i preuniversitaris i que enguany ha arribat a l'onzena edició. El Programa Ciència i Societat engloba les Tertúlies de Literatura Científica (TLC), el Premi Llegim Ciència i el Mercat de Tecnologia d'Osona.

El lliurament de premis va tenir lloc durant l’Acte d’Inauguració Oficial del Curs del Sistema Universitari Català, organitzat per la Universitat Oberta de Catalunya, que es va celebrar a la seu del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. L’acte va comptar amb la presència del rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña, juntament amb tots els altres rectors del sistema universitari català i les principals autoritats acadèmiques i civils del país. El conseller Santi Vila es va referir a la UVic-UCC com a "una universitat que passa un bon moment i que s'ha convertit en un referent de desenvolupament territorial".

En total es van distingir quatre professors i tres projectes. Els premis, dotats amb 20.000 euros cadascun, van ser creats per Decret del Govern de 1996. L’import atorgat a cada persona i projecte guardonats es destinaran a projectes d’innovació o de millora docent.

Aquesta és la primera distinció Jaume Vicens Vives que la UVic-UCC rep en categoria individual, després que l'any 2008 els professors de la Facultat de Ciències Humanes, Traducció i Documentació rebessin el premi d'àmbit col·lectiu, pels seus esforços en la millora i la innovació de la qualitat docent en el camp de les humanitats, de les quals es destaquen les iniciatives d’e-learning i la introducció d’ensenyament virtual i experiències noves d’interpretació i col·laboració mitjançant espais de treball compartits i demostracions en línia, d’entre d’altres.