Docència

La 12a Jornada de Mecatrònica analitzarà els sistemes de transport connectats i l’estat de la robòtica

05.05.2021

La dotzena edició de la Jornada de Mecatrònica de la Facultat de Ciències i Tecnologia, que tindrà lloc el proper dijous 13 de maig, analitzarà els sistemes de transport connectats i l’estat actual de la robòtica. Tot això ho farà en dues xerrades presencials a l’Aula Magna de la UVic per als estudiants del grau en Enginyeria Mecatrònica, però que també podrà seguir el públic general en format virtual a través de la plataforma Zoom. Per accedir a la Jornada és imprescindible formalitzar la inscripció prèvia en el següent enllaç.

La primera sessió serà a les 4 de la tarda i porta per títol “Els sistemes de transport connectats i autònoms. Seran beneficiosos?”. Anirà a càrrec del cofundador d’Aimsun i professor de la UVic-UCC, Jordi Casas, que oferirà una visió general dels aspectes tecnològics dels vehicles connectats i autònoms, i parlarà de les tendències de mobilitat emergents. Casas avaluarà el benefici dels sistemes CAT (Connected and Autonomous Transport) des d’una mirada transversal, tenint en compte la tecnologia, l’economia social o la planificació urbana combinada amb la incertesa de l’evolució tecnològica i l’acceptació social.

La segona i última ponència serà a les 5 de la tarda, a càrrec de l’enginyer de programari de PAL Robotics, Adrià Roig. En la ponència titulada “L’estat de la robòtica: actualitat i futur”, Roig farà una introducció a la robòtica de serveis i projectarà el futur que espera al sector. La novetat d’aquesta xerrada és l’assistència de TIAGo, un robot mòbil que combina percepció, navegació, manipulació i interacció robot-humà.

Tota la informació de la 12a Jornada de Mecatrònica de la Facultat de Ciència i Tecnologia es pot trobar al blog de la facultat.