Un moment de la jornada

La 23a trobada de professionals directius de la UVic-UCC reuneix per primera vegada les quatre entitats federades

28.10.2021

Amb l’objectiu de repassar les línies estratègiques de la UVic-UCC a curt, mitjà i llarg termini, dimarts passat va tenir lloc la 23a edició de la trobada de professionals directius de les àrees i serveis de la Universitat. Aquesta va ser la primera edició de la jornada que va reunir en un mateix espai directors i responsables de serveis de les quatre entitats federades, després de la incorporació de la Fundació Elisava el curs passat. En total, una cinquantena de persones de la UVic, UManresa, la Facultat de Medicina i Elisava van participar a la trobada, que va tenir lloc al Seminari de Vic i va dividir-se en dues parts: una reunió de treball al matí i una formació a la tarda.

El director general de la FUBalmes, Joan Turró, va fer un repàs dels objectius i reptes estratègics de la UVic-UCC per aquest curs i també a més llarg termini, mentre el gerent, Marc Mussons, va introduir els resultats encara no definitius de les dades de matrícula d’aquest curs, marcats per un increment generalitzat, i va fer un repàs de la situació econòmica de la institució. Per la seva banda, els directors generals de la Fundació Universitària del Bages, Valentí Martínez; de la Fundació d’Estudis Superiors en Ciències de la Salut, Marina Geli; i de la Fundació Privada Elisava Escola Universitària, Javier Peña, van presentar les seves institucions i principals projectes estratègics per tal que tots els presents les poguessin conèixer amb més profunditat.

En la vessant acadèmica, el rector Josep Eladi Baños va assistir a la primera part de la trobada per explicar les iniciatives i projectes que està desplegant o té previst de desplegar la Junta de Rectorat. El vicerector de Professorat, Albert Juncà, també va intervenir per presentar els nous nivells de professorat i el projecte d’avaluació docent UDocentia, que es posa en marxa aquest curs. A més, el delegat del rector per la Formació Professional, Antoni Llobet, va fer una reflexió sobre els cicles formatius de grau superior en el context de l’educació superior a Catalunya i va exposar el model 2+3 que està desplegant la UVic-UCC.

A la tarda, el director general de la FUBages, Valentí Martínez, el coordinador de Nous programes de la institució a Sud-amèrica, Òscar Dalmau, i el professor del grau en ADE d’UManresa, Carles Mendieta, van impartir una formació sobre habilitats i competències per al lideratge d’equips. Ho van fer a partir de la seva metodologia Management Colors, una eina que, a partir del joc, permet donar suport i reflexió a l’acció directiva.