La biblioteca de la UVic impulsa "Lectures en Conversa" i presenta l’actualització de la guia de citacions APA

08.10.2020

"Lectures en conversa" és una proposta de club de lectura de la Biblioteca de la UVic-UCC en col·laboració amb l’Oficina de Gestió Cultural i Eumo Editorial. Aquesta nova activitat vol ser un punt de trobada de les persones de la comunitat universitària interessades en la lectura, i un espai de diàleg i d’opinió a l'entorn dels llibres. Els autors i les autores que s’aniran llegint seran PDI i PAS de la UVic-UCC. És una manera de fer visible i de posar en valor la producció editorial del personal de la institució. Per dinamitzar el club cal conèixer amb profunditat el llibre, per això –sempre que sigui possible– l'autor o autora hi serà present i s’encarregarà de dinamitzar-la.

S’adreça a tota la comunitat universitària, tant als lectors consolidats com a aquells més novells. Les sessions es desenvoluparan al migdia de 14 a 15h en diferents espais de la Universitat sempre que la situació de la covid-19 ho permeti. En cas que no es pugui fer de manera presencial, s’optarà per la vessant online. Per aquest curs estan previstes dues sessions, una per al mes de novembre al voltant de l’activitat transversal que s’organitza cada curs a la tardor, i l’altra per Sant Jordi.

La primera sessió serà el dimecres 18 de novembre a la Sala Segimon Serrallonga de la Masia de la Torre dels Frares. El llibre que s’ha triat és Germanes de Shakespeare, de Pilar Godayol. S’ha fet una selecció de capítols i, a més del pròleg i la introducció, es llegiran Maria Aurèlia Capmany, Simone de Beauvoir i Virginia Woolf com a mares ideològiques del feminisme del segle XX. La mateixa Godayol hi serà present i guiarà l’acte en la descoberta d’aquestes dones, de les seves vides i la seva obra i de com avui ens parlen a cadascun de nosaltres.

Les inscripcions es poden formalitzar 8 al 25 d’octubre enviant un correu a biblioteca@uvic.cat. Els participants poden trobar el llibre a la Biblioteca, comprar-lo a la seva llibreria habitual o demanar-lo a eumoeditorial@eumoeditorial.com. Aquesta activitat s’emmarca en el programa Agenda 2030. Objectius de desenvolupament sostenible

S’actualitza la guia de citacions APA

Des de l’estiu d’aquest any, l’American Psychological Association (APA) ha fet canvis en el seu manual d’estil i de citacions. Des de la Biblioteca s’ha fet l’actualització de la guia de citacions APA (7a ed.) en català. Els continguts i exemples estan adaptats al nou format de citació, i també s’ha fet un annex al final amb el resum de tots els canvis respecte a l’edició anterior.

La Biblioteca i el CIFE programen el taller “APA 7a edició. Canvis respecte a la 6a edició i com afecten l’elaboració de bibliografia” per al dijous 22 d’octubre. Més endavant es farà saber com formalitzar les inscripcions.