Docència

La càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris comença un cicle de diàlegs

28.10.2021

Aquest novembre començarà el primer cicle de diàlegs de la càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris de la UVic-UCC, que reunirà tres activitats diferents que tindran lloc durant els mesos de tardor. En aquesta prinera edició, el cicle estarà dedicat al tema del viatge i més en concret a allò que s’ha denominat El viatge experiencial. Aquesta temàtica ha estat escollida pel fet que diferents grups de recerca de la UVic-UCC l'estudien des de diferents perspectives (de geografies literàries, d'estudi historicoliterari, amb mirada de gènere...), així com també ho fa la mateixa càtedra Verdaguer des del punt de vista dels estudis literaris.

Les activitats tindran lloc els dies 4 i 30 de novembre i el 14 de desembre. Hi intervindran l’escriptor i crític Colm Tóibín, que serà entrevistat per Joan Masnou; la historiadora de la literatura Neus Real, entrevistada per Pilar Godayol; i els escriptors Joan-Elies Adell i Joan Daniel Bezsonoff, que dialogaran amb Llorenç Soldevila. En les tres sessions esmentades es parlarà sobre les transposicions del jo en el territori; sobre les petjades de les escriptores viatgeres catalanes; i sobre la geografia i el paisatge vistos des dels sentiments i l’interior dels escriptors.

L’activitat està organitzada per la Càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris de la UVic-UCC en col·laboració amb el grup de recerca Textos literaris contemporanis: estudi, edició i traducció (TEXLICO) el grup d'Estudis de Gènere: Traducció, Literatura, Història i Comunicació (GETLIHC) i la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP), i ha comptat amb un ajut del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya per a projectes de difusió de la recerca en l’àmbit de les lletres.

Consulteu el cartell del programa.