La competició infantil Explore posa el punt i final a la FIRST Lego League d’enguany a Vic

10.06.2021

La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya va celebrar, dijous i divendres passat, la tercera i última jornada de robòtica juvenil en el marc de la FIRST Lego League d’enguany. En aquesta ocasió, els protagonistes van ser els més petits, nens i nenes de 6 a 9 anys, que van participar virtualment en la FIRST Lego League Explore de Vic. Van prendre-hi part un total de 36 equips d’escoles de Vic, Tona, Torelló, Santa Eugènia de Berga, i Badia i Llinars del Vallès.

La novena edició de la competició tenia com a objectiu principal superar el repte Playmakers, en què els concursants havien de presentar solucions per aconseguir que la gent de les ciutats s’activi i es mogui. A través de la creativitat en termes de ciència, tecnologia i esport, els equips van presentar davant del jurat les seves propostes perquè la ciutadania ocupés espais on fer esport i activitats a l’aire lliure.

El transcurs de la jornada es va poder seguir virtualment en obert a través de la plataforma YouTube. Els equips es van connectar físicament des dels seus centres i les activitats es van repartir en dues sales simultànies. Per al lliurament de medalles, que ha tingut lloc aquest divendres a les 4 de la tarda, tots els equips es van reunir plegats de manera virtual, i també s’hi van connectar pares i mares, amics i familiars dels participants.

L’organització de la FIRST Lego League Explore de Vic va fer constar que malgrat el canvi de format d’aquest any, la competició ha gaudit de la mateixa emoció i intensitat de sempre. “Estem vivint un moment extraordinari per a tota la comunitat, i les vostres ganes de fer realitat aquesta competició han sigut especialment importants, així com l’esforç que hi heu posat, i la il·lusió”, deien els organitzadors, adreçant-se als participants.

Les competicions de la FIRST LEGO League són gestionades a nivell estatal per la Fundació Scientia, que compta amb la col·laboració de Robotix Hands-on Learning i Correos