Marina Garcés en un acte a la UVic-UCC el 2017

La "Conversa amb Marina Garcés" debat sobre la tensió entre l'educació i les institucions

03.06.2021

En el marc del club de lectura del Programa de Doctorat en Innovació i Intervenció Educatives (UVic-UCC i Mondragon Unibertsitatea), el passat 1 de juny va tenir lloc, en línia, una "Conversa amb Marina Garcés" sobre el darrer llibre Escola d'aprenents (Galàxia Gutenberg, 2020) d'aquesta filòsofa i assagista. En l'acte es van tractar diversos temes que tracta en aquesta obra, com la tensió entre l’educació i les institucions, el paper de la filosofia a l’hora d’identificar i plantejar els problemes, la compartimentalització dels sabers, el paper del context en l’educació i el procés d’escriptura del llibre.

El club de lectura, que ha començat a funcionar el curs 2020-2021, ha organitzat quatre sessions virtuals de conversa entre els mesos de gener a juny. A la darrera trobada, a més de la discussió i reflexio sobre alguns capítols i l'epíleg del llibre de Garcés, hi va haver una conversa amb l’autora del llibre, dinamitzada per Núria Simó i Llorenç Comajoan-Colomé.

El club de lectura és una iniciativa conjunta del Centre d’Estudis i de Recerca en Educació (CRED), el Grup de Recerca en Educació, llenguatge i literatura (GRELL) i l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC.