La Coordinadora del Voluntariat d’Osona, protagonista del cap de setmana passat

18.11.2021

La Coordinadora de Voluntariat d’Osona va ser guardonada el divendres passat amb el premi a  l’Osonenc de l’Any 2020 que organitza el periòdic El 9 Nou cada any. La gala, que va presentar el periodista Guillem Freixa, es va celebrar a la Sala de la Canal de Tona. Beth Codina, presidenta del Grup El 9 Nou va entregar el premi a Joan Turró, Anna Pujalt i Irene Castro. Durant el seu parlament, Turró va destacar el paper de cadascuna de les entitats i persones que formen part de la Coordinadora.

II Congrés del Voluntariat

El mateix dia 12 i el dia 13 la Coordinadora de Voluntariat d’Osona també va celebrar el seu 2n Congrés del Voluntariat d’Osona. Aquesta edició es va centrar en el món educatiu i en la importància de la implicació de joves i infants en la societat i en el món del voluntariat. Les jornades es van celebrar a l’Aula Magna de la UVic-UCC i van comptar amb unes 150 persones com a assistents. L'acte d'inauguració de les jornades va comptar amb la presència de Josep Eladi Baños, rector de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya; Anna Erra, alcaldessa de Vic; Gemma Boix, directora dels Serveis Territorials d'Educació a la Catalunya Central; Rosa Vestit, delegada del Govern a la Catalunya Central; Joan Carles Rodríguez, president del consell comarcal d'Osona i Joan Turró, president de la Coordinadora del Voluntariat.

El tema central del congrés va ser el món educatiu en el context del voluntariat i per això es va presentar el pla pilot Escoles per la Justícia Social-COV, per impulsar accions de voluntariat a les escoles d’educació primària i secundària d’Osona. Durant el congrés del Voluntariat també es van convocar oficialment els premis COV demà, destinats al món escolar i a l’entorn acadèmic.  Aquest primer consisteix en la presentació d’un treball de voluntariat col·lectiu en qualsevol àmbit de voluntariat: gent gran, cultura, exclusió social... i tenen per objectiu reconèixer i valorar el treball cels col·lectius infantil i acadèmic en voluntariat, potenciar-ne els valors entre els joves i difondre el teixit associatiu de la comarca d’Osona. D’altra banda, el premi COV demà a la Innovació i Recerca busca un treball que aporti línies i estratègies innovadores en l’àmbit del voluntariat i incentivar la investigació i la realització d’estudis en aquest àmbit.