Docència

Diada Fisioteràpia UVic 2021

La Diada de Fisioteràpia 2021 de la FCSB reuneix més de 200 participants

24.03.2021

Com ja és tradicional, la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar ha celebrat aquesta setmana la diada de Fisioteràpia amb l'organització de dues taules rodones sobre experiències relacionades amb la pandèmia de la covid-19 i la teleassistència, i amb tallers sobre anatomia palpatòria, teràpia manual i fisioteràpia en geriatria.

La degana de la Facultat, Miriam Torres, va inaugurar la jornada amb una benvinguda i l'agraïment a tots els participants i professionals del sector que estaven involucrats en la celebració. Les activitats de la diada, dirigides principalment als estudiants del grau en Fisioteràpia, va comptar amb una participació de més de 200 persones.

La fisioterapeuta i professora de la Facultat, Cristina Font, va moderar la taula rodona del matí, "Experiències relacionades amb la pandèmia de la covid-19", amb la participació d'Imma Castillo, fisioterapeuta respiratòria Hospital de Granollers; Amadeu Godayol, metge de família del CAP Manlleu; Montse Faro, infermera i voluntària covid; i Eva Vila i Cristina Juvanteny, fisioterapeutes voluntàries covid. La sessió va continuar amb diversos tallers a càrrec dels professors de la Facultat, amb videotutorials de temàtiques de l'àmbit de la fisioteràpia vinculats a diferents assignatures del grau i activitats a realitzar posteriorment per part de l'estudiant.

La taula rodona de la sessió de la tarda, sobre teleassistència, moderada pel fisioterapeuta i professor de la Facultat, Eduard Minobes, va comptar amb la participació de José de la Torre, de la Plataforma Planendo, i Pep Ortiz, cap d'Unitat RHB Hospitalària i Ambulatòria del Consorci Hospitalari de Vic. El coordinador del grau, Carles Parés, va destacar que "aquest any la Diada de Fisioteràpia ha estat un èxit en tots els sentits, de participació i de col·laboració, malgrat la covid-19 i l'adaptació d'aquesta jornada en format online". També va agrair la coordinació i la implicació del professorat del grau en la jornada, i especialment als professors Daniel Jiménez i Ricard Castro, que conformaven l'organització.

Finalment, i un cop analitzats els resultats de les enquestes del concurs al millor pòster científic elaborat pels estudiants de 4rt curs, es van anunciar els premiats: el primer premi va ser per a Elsa Belmonte amb el pòster “Autoreeducación en lumbalgia crónica”; el segon va recaure en Yann Themines amb el pòster “La toxina botulínica: fármaco que facilita la fisioterapia en pacientes espásticos”; i el tercer se'l va endur Chloe Vermorel, amb el póster “Cardiopatia amiloide en la TTR”.